Ha Ön ellenőrizte, hogy valóban 5 gyertya ég-e ?Vagy elgondolkodott azon, hogy a polcon miből lehet öt? Esetleg meg kellett keresnie az "elbújt" madarat, akkor a reakciója teljesen adekvát volt.
Vannak persze akiknek annyira gyors a reakció idejük, hogy még számukra sem vehető észre az "ellenőrzés", -s csak a későbbi mennyiségeknél lép be ez az effektus- .
A lényeg azonban az, hogy - most vagy1-2 mennyiségnél később- elérkezik mindenki ahhoz a határhoz, amíg képes egyben pontosan látni egy adott mennyiséget! Főleg ha az sorban, egymás utáni elrendezésben jelenik meg.
A valóság az, hogy a nagyobb mennyiségeket csak bontva- csoportosítva vagyunk képek első ránézésre gyorsabban meghatározni, mint a leszámlálása. Ez nagyon fontos, mert az, hogy valakinek 5-ös, vagy 10-es számfogalma van, az azt jelenti, képes egy mennyiséget részekből hibátlanul (ránézésre) megalkotni. Például, hogy az 5 lehet : 1 + 2 + 2
3 + 2
4 + 1 bontásban is, de az attól még mennyiségileg 5-tel egyenlő
Ezért kell "gyűjtögetni" a képeket. Tapasztalatot szerez általa gyermekünk / tanítványunk az őt körülvevő világban, a mennyiségek változatos megjelenéseiről
Bizton állítom, hogy a most - képek keresésébe , kiválasztásába, beragasztására használt egyéni idő, bőségesen megtérül majd a következő részben, amikor egy adott mennyiség bontott alakjaival, az összeadás és kivonás fogalmával és a számjegyek írásának biztos elsajátításával kell megbirkózni.
Egyenlőre azonban marad még a tevékenykedős, élmény gyűjtó feladat :
- 9-10 kép kiválogatása beragasztása
- számjegyek keresése és beragasztása a szokott helyre
- a körvonalazott számba történő szám írások
- esetleg a számjegy nagyban történő írása