![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiHhJWAxmm9jNlBJ2Ow7sOT-X2Zg4ncjfUqAQ64dcCf2xyaXKq45243pbevX_pA0TRO4NTwQNhyphenhyphenKEAF0KlbvV3PlwqC2sodorr9Jit52bP-KcSHL7BMJudggoIodslZ1pq6u5qhbWzJR0Xy/s1600/096.JPG)
A legkésőbb kialakuló hang a kisgyermek beszédtanulásában az "r".
Írásilag is okoz némi nehézséget azzal, hogy épp ellentétes irányba halad, mint a c, d, g. Viszont sok olyan szóval bővül általa a gyakorlási lehetőség ami kellemes, ismert fogalmak számukra.
Így használjuk ki ezt a lehetőséget, egy kis "pihenésre-gyakorlásra" azzal, hogy több napot szánunk a másolás, tollbamondásos gyakorlatoknak. az utolsó nagy egység előtt. Elegendő szó áll rendelkezésre a változatos gyakorlatokhoz.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh9lchI4ikyB_EY0CKIofdCTiPco1rHB1oA8lquMOX_nb7FvnxwU3MmWnO0td73CAidA6PyTzZJl8XhtYxhf0fU02-m6C-qwC-5Q4Lg8O3Wwbsqv0uEDQdK2g7wpdgQJSEQ_HfxQ8hZ4ZDV/s1600/095.JPG)
Az olvasás és írás tanulás nagyon fontos állomása, amikor a gyerek ráébred arra, hogy ő maga is képes leírni - minden külső segítség nélkül - amire gondol . Ennek példája, ez a feladat nélküli, a tudás öröméből fakadó szabadszöveg és szabadrajz is. Amikor tanítványunk már ennél a fázisnál tart, megnyugodhatunk, jól végeztük addigi munkákat. Elindult a saját szövegírás útján. Készség szintű betűismerettel, ami természetesen az olvasási technikájában is jelentős előrelépést eredményez