A 2014. márciusi közvélemény kutatás eredményei

Először  is  nagyon köszönöm  minden  
vélemény nyílvánítónak a válaszát!


Ez az első próbálkozásom volt, s nagy öröm  számomra, hogy jó néhányan  reagáltak / reagáltatok rá!

A magázódás- tegeződés, még mindig probléma nekem, kell egy kis idő míg ebben a virtuális  térben megtalálom a helyes utat. Neveltetésem, de munkám kapcsán is, nem tegezek le senkit csak úgy.
Ugyanakkor  azt tapasztalom, vagy inkább azt gondolom, hogy itt a virtuális térben viszont, ami a valós életben tisztelet adás  a  magázó formával, itt a távolság tartás növelését eredményezi, eredményezheti.
 
A betű tanítási módszerem hatásával  kapcsolatban a következő lett az eredménye  a szavazásnak:

A kipróbálásnak még csak elején tartott  5 fő
Igen határozottan segít válasz adott         6 fő
Nem tapasztalat jelentős eredményt         0 fő

A Freinet pedagógia elfogadható volt      7 főnek
Nem  volt  elfogadható                             0 főnek
Lehet, de látni kellene                              3 főnek
Túl nagy szabadságot ad                           0 főnek

Én mindebből azt szűrtem le, - bár lehet, hogy nincs igazam, és szívesen  fogadom  az ettől  eltérő véleményeket - hogy a betűtanítási módszerem talán   nagyobb érdeklődést váltott ki, mint maga a   Freinet pedagógia.
Ami érthető is számomra, hiszen a  betűk ismerete  vagy nem ismerete minden szülőt érint akinek gyeremeke van. S különösen érinti azokat a  szülőket, akiknek  gyeremekük nem veszi simána az első osztályos tantárgyi követelményeket. Remélem, hogy  sokuknak  segített / segít  a feltett anyagom, hiszen ezért  írtam meg ide.
 
A Freinet  pedagógia megismerése,  s pláne  véleményalkotás róla egy   blog alapján  nem könnyű, ez egészen biztos. Főleg, hogy nem lehet  nagyon  meggyőzödni a valóságban  róla.
Így  külön öröm, hogy  7+3-an mégis alkottak róla  pozitív  véleményt. Talán mégiscsak van valami hatása  annak, hogy közzé teszem  mindazt ami  számomra  a Freinet pedagógia. S ha már nem  is művelem, de  talán inspirációt, bátorítást tud adni SZÁMOTOKRA!
 
Ebben is, mint mindenben, a saját élményű-tanulás,  a közvetlen tapasztalatszerzés az, ami  előre  visz.
Aki megpróbálta már  , csak egyetlen egyszer is  irodalomóráját 2-3 saját készítésű munkakártyával "megtartani", vagy körbeülve az osztályával s úgy beszélgetni  velük egy témáról, azonnal  érzi, hogy valami teljesen más légkör jön létre. S egyik próba  hozza   a másikat, s szép lassan felépül egy más  struktúra, kialakul  egy  új kommunikációs rendszer, egy teljesen  más , partner szemléletű világ.
 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...