![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh-mJ00DQFLQbiKGIIN7G8KjfzLJipoYBq3Zq7MVAanjcOQEJBxoqPETTBtQ99Lc4khCoqNpY9-S3_zFNrngCPiLoIl2Z0D7Sq-cXv6UqJ5J3dK8gqNofD3fyoeBLKnN0O_q4RsIiF3JVGg/s1600/008-006.JPG)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiO84QfhuJID5zYxQLXXrjpRE4gzX_JHkvUnDnMtkLlKbyjZCNqYCrgEmdU74y8eo25-iTyw8Nn0fynKAvbNBCavwvbwY4WShyphenhyphenT-U-RswHSJEYg1ZiOoC8mhTy2c2HIZ3y8Qr753XwLx0A8/s1600/005-005.JPG)
Az olvasás tanítás nagy projektjét követően minden másodikos osztályommal megcsináltam az ellentétek projektjét. Általában 6-7 részből állt, s osztályonként voltak változások benne, hogy az adott csoporthoz passzoljon, de a kiind
uló pont minden esetben a MÁR TUDOK - MÉG NEM TUDOK kezdés volt. Hatalmas élmény a gyerek számára az olvasni, számolni, írni tudás, amit jó megörökíteni, rögzíteni. Csakúgy mint az, hogy tanulás- tudás sokrétű és egyénileg változó is. Vannak azonosságok és vannak különbségek S ezek így természetesek, sőt jó is, hogy így van, mert ettől vagyunk egyéniségek, de ez is köt össze minket.Nagyon érdekes volt tapasztalni, hogy 4-4-4 év elteltével melyek voltak az azonos elemek, s melyek voltak teljesen más súlypontok az egymást követő osztályokban.
Részletesen a következő oldalon lehet erről olvasni:
http://freinetnk.blogspot.hu/2012/09/az-en-elmeny-masodik-evfolyam-elejere.html