A harmadikos irodalomba ágyazott történelmi tananyag, talán leghálásabb része Mátyás és kora. Nincs olyan osztály amelyiket ne villanyozna fel ez a rész.
Zene, festészet, szobrászat, csodálatos egysége ez. Reneszánsz zenét hallgatni és közben korabeli képeket nézni esetleg másolatokat kiszínezni vagy készíteni, mindig maga a teljes nyugalom egy harmadikos osztályban. Éltem is vele, akkor is , mikor még semmit sem tudtam a Freinet pedagógiáról.
Ezt csak kiegészítettem egy-pár Freinet-s eszközzel: képes "történelem könyvünkkel", amelyben viszont kicsit mélyebbre hatóan foglalkoztunk a kor társadalmával , hétköznapi életével, mint azt korábban megtettem. Ennek okát abban látom, hogy harmadik osztályra már annyira természetessé, automatikussá vált számukra, a projektek szerteágazó gondolkodás módja, az egyéni feladatvállalások és eredmények megosztásának rendszere, hogy jutott idő és energia erre is.
Az is jól látható hogy a tankönyvi anyag csak az első lépcsőfok volt Számtalan más forrásból dolgoztak a gyerekek. Így sokkal többet olvastak, gondolkodtak, képzeletükben sokkal többet foglalkoztak az anyaggal az iskolában, mint korábbi tanítványaim. Az került be közös könyvünkbe ami őket megragadta valamiért
A közös könyvben láthatóan nem lett az összes alak kiszínezve. Viszont mindenki füzetében gondosan kiszínezett kép került. Itt már "csak " jelzés értékű , hogy ilyen része is volt ennek az időnek
Ezt csak kiegészítettem egy-pár Freinet-s eszközzel: képes "történelem könyvünkkel", amelyben viszont kicsit mélyebbre hatóan foglalkoztunk a kor társadalmával , hétköznapi életével, mint azt korábban megtettem. Ennek okát abban látom, hogy harmadik osztályra már annyira természetessé, automatikussá vált számukra, a projektek szerteágazó gondolkodás módja, az egyéni feladatvállalások és eredmények megosztásának rendszere, hogy jutott idő és energia erre is.