Ami itt sok lapból áll össze az egy animált diával lecsökkenthető 3-4 lapra. Nem beszélve arról, hogy mennyivel vonzóbb is gyerekek számára.
Ez megint az, -csak más tananyaggal, más szinten, - amit a betűtanulás elején el kell sajátítania egy gyerekeknek. A tanulás tanulása . Hiszen tanulmányai során végig szüksége van minden gyereknek arra, hogy képes legyen különböző logikai struktúrákat megismerni, megtanulni, alkalmazni.
elhelyezkedése,
- talaja meghatározza használhatóságát.
- népi vagy történelmi vonatkozásban kapcsolódnak nevezetes események is egy adott tájegységhez.
Ma már természetesen a különböző számítógépes változatok. PPT prezentációk, és egyéb programok. Egy dolog viszont változatlan, A pedagógus felelőssége, hogy mit tartalmaznak ezek az anyagok.
Egy Freinet osztályban az teljesen természetes, hogy a tudások egyenrangúak. Az a gyerek aki kézügyességével, szép munkáival, vagy énekével "emelkedik " a többiek felé, pont ugyanolyan helyen van mint aki brillírozik a nemzeti parkok ismertében.
A már oly sokszor említett közös alap megteremtése viszont a pedagógus feladata. Ehhez nyújtanak többek közt segítséget a Freinet pedagógiában a különböző "eszközök" (nyomda. munkakártya, kérdések doboza, beszélgetőkörök, vita, önkifejezési eszközök). Tehát a pedagógus szakmai kérdése és felelőssége is innentől a megvalósítás. Nem áthárítható a szülőre, gyerekre a sikertelenség az u.n. minimumok elérésében.
Sokszor olvastam már a Freinet pedagógiáról - külső szemlélők által írt írásokban - , hogyez a szabadság pedagógiája. Ez azonban elég egyoldalú, felszínes látszat- megfogalmazás- Igen! Abban tényleg nagy szabadsága van a pedagógusnak és gyereknek is, hogy mily eszközöket használ a feladatoknál, de ugyanilyen fontossággal bír maga a feladat is. Pedagógus és a gyerek vonatkozásában is. Mindenkinek egyenlőek a felelősségei.
A pedagógusnak, hogy olyan Freinet-eszközöket alkamazzon amivel a saját cél és követelmény rendszere elsajátítható a tanítványai számára.
A tanulónak pedig abban van felelőssége, hogy munkával töltse ki a tanulásidejét.
Számomra a Freinet pedagógia: az EGYENSÚLY pedagógiája. A felelősségek és szabadságok egyensúlyáé.
A már oly sokszor említett közös alap megteremtése viszont a pedagógus feladata. Ehhez nyújtanak többek közt segítséget a Freinet pedagógiában a különböző "eszközök" (nyomda. munkakártya, kérdések doboza, beszélgetőkörök, vita, önkifejezési eszközök). Tehát a pedagógus szakmai kérdése és felelőssége is innentől a megvalósítás. Nem áthárítható a szülőre, gyerekre a sikertelenség az u.n. minimumok elérésében.
Sokszor olvastam már a Freinet pedagógiáról - külső szemlélők által írt írásokban - , hogyez a szabadság pedagógiája. Ez azonban elég egyoldalú, felszínes látszat- megfogalmazás- Igen! Abban tényleg nagy szabadsága van a pedagógusnak és gyereknek is, hogy mily eszközöket használ a feladatoknál, de ugyanilyen fontossággal bír maga a feladat is. Pedagógus és a gyerek vonatkozásában is. Mindenkinek egyenlőek a felelősségei.
A pedagógusnak, hogy olyan Freinet-eszközöket alkamazzon amivel a saját cél és követelmény rendszere elsajátítható a tanítványai számára.
A tanulónak pedig abban van felelőssége, hogy munkával töltse ki a tanulásidejét.
Számomra a Freinet pedagógia: az EGYENSÚLY pedagógiája. A felelősségek és szabadságok egyensúlyáé.