A Canon cég Digitális Iskola Pályázatára több féle anyagot kellett beküldeni az iskola vezetésének. Különböző felszereltségi és felhasználtsági adatokat. Ez természetesen nem a mi feladtunk volt, de volt egy külön feltétel, mégpedig egy iskola bemutatás, tanuló vagy tanulók által készített, ppt-s videós formában. Erre kaptuk mi a felkérést.
Még sosem készítettünk ilyen összefoglalót, ráadásul még csak alsósok voltak tanítványaim, viszont volt egy nagy előnyünk a többi osztállyal szemben. Én magam már sok prezentációs anyagot készítettem ppt-ben, a tanórákra - szerves része volt oktatásomnak . másrészt ekkorra már a diákjaim is használták a szövegszerkesztő és ppt-és programot szabad idejükben, egyéni terveik olykor beszámolóik megvalósítására. S Dávid már nagyon jó rajzokat készített a szg-en az iskolában és otthon is. S mivel az életünk könyvét az ezt megelőz négy évben vezettük, s hozzá elég sok fényképet is készítettem róluk, elég gazdag képanyag állt rendelkezésünkre.
Úgy döntöntünk, hogy egy képzeletbeli beszélgetőkört készítünk, ahol minden tanuló egy.egy témát "mesél el" a diáin az iskola és saját életünkből.
Íme ppt-és BESZÉLGERŐKÖRÜNK, abban a sorrendben ahogy az beadásra került. Készítettünk még vidofelvételeket is és a ppt-k és videók felhasználásával egy filmet is összeállítottunk rendszergazda kolléganőmmel.
Minden gyerek maga készítette el saját témájának diáit. Kb 2 hetünk volt az egész folyamatra. S ahhoz képest, hogy egyikük sem részesült informatikai oktatásban, -akkor ez még csak a felsősöknek járt- autódidakta módon sajátítva el az alapokat tőlem., családtagoktól, nagyon jó prezentáció lett a végeredmény.
A következő diasorozat iskolánk kiemelt eseménye volt minden évben. Iskolánk névadója -több kollégánknak még tanára is-, Dr. Palotás Gábor orvos és a Gyógypedagógiai Főiskola vezetője szép bronz szobrot kapott az újjáépítés után, melyet minden évben megkoszorúztak a diákok, és eljöttek családjának tagjai is. A gyerekeknek ez a nap a játékos sport és szellemi vetélkedő napja volt. Hangulata a diákból jól megismerhető.
Természetesn nagy sikerünk és örömünk sem maradhatott ki. Az elmúlt tanév március 15-i ünnepélye:
Az időben visszafelé haladva március 15-e műsorunkat megelőzte az osztályban megrendezett karácsonyi készülődésünk és műsorunk, melyet kollégám Panka szervezett, irányított, s nagyon jó hangulatú napok voltak, csúcspontján a műsorral természetesen.
A farsang is fontos eseménye volt minden tél végének. Jenő vállalta ezt a feladatot , mert nagyon boldog volt szerelőnek öltözött jelmezében, és egyébként is mindig szerelt valamit, ezért a diái nemcsak a farsangról, hanem az Ő kedvenc időtöltéséről is szólnak
S ha már az elmúlt évnél tartottunk Dávid muatta be harmadikos évünk egy kedvenc projektjét, melybe beszőtte nagyszerű rajzait is, amit szg-en készített .
A következő diasorozatból sajnos csak az első dia látható, mert egy másik programmal lett elkészítve- amit itt nem tudok megnyitni. Így elmondom, hogy a többi dián mi szerepel . Laci arról állított össze egy sorozatot- hogy a futás, mozgás milyen sok formában megjelenik az életünkben. S, hogy a szónak magának milyen különböző jelentései vannak. Futunk a villamos után, elfutunk a veszély elől, de a tej is kifut a lábosból ha nem figyelünk. Az idő is szalad, pedig nem is látjuk.
Minden évben elmentünk egyszer az állatkertbe, közkívánatra . Ezért bemutatkozásunkba az állatkerti napokról is bekerült egy összeállítás
Az utósó diasorozat, pályáművünk készítése előtti napokban átélt közös iskolai élményünk volt. Testnevelő tanáruk megszervezte, hogy az iskolából jónéhány gyerek és a mi teljes osztályunk, elmehessen a Sportcsarnokba , a birkózó világbajnokság egyik délelőttjére. Akkor még nem tudtuk, hogy pár héttel később pályázati anyag lesz ebből az élményből is.
Mint az előző részben írtam, az esélytelenek nyugalmával teltek a napjaink, Majd egy nap rendkívüli iskolagyűlésre hívta össze igazgatónk az iskola tanulóit, tanárait. Nem is sejtettük, hogy megint főszereplői leszünk... Igazgatónk felolvasta az alábbiakat.
Később az iskolának is levetítettük a 13 perces filmünket amely tartalmazta ezeket a diákat.
Óriási eredmény, siker volt ez. Leginkább talán azért, mert a gyerekek megismerhették, megtapasztalhatták ,azt hogy rendkívüli eredmények is elérhetők ha az ember, egy csoport, minden tudását , lelkesedését, munkáját beleadja. S diákjaim hozták az elérhető legjobb eredményt, ami nagyban segítette a kiemelkedő eredményét iskolánknak
2005. októberében
benyújtott pályázatok nyertes iskolái és egyéni pályázói
A „Canon - A Digitális iskolákért” pályázatra 2005. októberében Heves megye,
valamint Budapest II. kerületének közoktatási intézményei (általános iskolák,
szakiskolák, szakközépiskolák és gimnáziumok), illetve az ott tanuló diákok
nyújthatták be nevezéseiket.
A pályamunkákat - a honlapon is megtalálható
Értékelési szempontok szerinti előminősítés
eredményeinek figyelembe vételével - 2005. november 21-én értékelte a
pedagógiai, környezetvédelmi és informatikai szempontokat vizsgáló zsűri
(tagjai:
Demény Krisztina, környezetvédelmi megbízott -
Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium;
Mallász Tibor,
kutatás-fejlesztési projektvezető, főtanácsos - Informatikai és Hírközlési
Minisztérium;
Miltényi Gábor, Közoktatási Informatikai osztályvezető -
Oktatási Minisztérium;
Török F. László - Canon CEE, marketing
kommunikációs vezető;
Guttray László - Canon Hungária Kft.,
PR-vezető).
A kiírás feltételeinek megfelelő pályázatokat a zsűri tagjai egymástól
függetlenül előzetesen is értékelték, a végső sorrend az egyes kategóriákban
elért pontszámok összegzésével alakult ki.
A „Hónap Digitális iskolája” címet 2005. októberében:
Heves megyében a parádi Fáy András Általános Iskola Alapfokú
Művészetoktatási Intézmény nyerte el (akik a maximálisan megszerezhető 260
pontból 227-et értek el).
A budapesti iskolák esetében holtverseny alakult ki: a zsűri tagjai
többszöri újrapontozás után is úgy ítélték meg, hogy két pályázat között olyan
minimális tartalmi különbség mérhető, amely alapján nem lett volna méltányos
egyetlen győztest hirdetni. Ezért - a pályázat kiírása óta első
alkalommal - két fővárosi intézmény is megkapta a "A hónap digitális
iskolája" címet:
- Az egyik győztes iskola a
Palotás Gábor Általános Iskola
(akik a maximálisan megszerezhető 260 pontból 208-at értek el).
A pályamunka nem minden kategóriában érte el a felajánlott díjak elnyerésére
jogosító minimális pontszámot, így végül az iskola a következő eszközöket és
szolgáltatásokat kapja meg:
- 20.000 ív másoló-nyomtató papír, 1 db iR1570 típusú másoló nyomtató
berendezés 20.000 másolatig érvényes szervizszolgáltatással, 3 db
filmbeolvasásra is alkalmas CanoScan 5200F szkenner, 5 db Canon PIXMA iP3000
típusú tintasugaras nyomtató, 3 db digitális fényképezőgép (2 db PowerShot A410
és 1 db PowerShot A95).
A másik győztes iskola a Than Károly Gimnázium Szakközépiskola és
Szakiskola (akik a maximálisan megszerezhető 260 pontból 206-ot
értek el).