Szorzótábla mini projektek 5.rész a 3-as szorzó

 Így a közepe táján  nem árt egy kis felmérést végezni az eddig elsajátítottakról.

Az elején ugyanúgy  indul , mint a korábbiak,  majd  egy-egy alkalomra (a szokásos  kezdő és  záró  szorzózósormondást megtartva) EGY felmérőlap kerül. Természetesen önállóan, segítség nélküli  megoldással.  Végül kiértékeléssel.  

Igaz a gyerekek  is  mérik  ez által a tudásukat, de valójában a pedagógusnak  tükör ez ,eddigi munkájáról.Megláthatja korrektül, hogy min kell  javítani, erősíteni, s mi az ami beépült már .









Szorzótábla mini projektek 4. rész a 2-es szorzó

Elérkezett a 2-es szorzósor ideje. Az előző 3-4 hét  intenzív tanulása magával hozza  az elfáradást. Ez mindig  így van egy teljesen  új ismeret megértése és bevésődése folyamatában.  Ilyenkor jó könnyíteni, azzal, hogy a  korábban már  jó szinten rögzült  tananyagot veszem elő. A 2-es szorzó megtanulása nem megy  nehezen . -ezért is veszik előre  a hagyományos  rendszerben, amellyel sikerül becsapni magunkat, de ami súlyosabb a gyereket is. Mert azt hiszi, hogy majd  az összes ilyen egyszerű lesz. S persze mindig kiderül, hogy nem így van, s  jönnek egy idő után a nyüglődések, a meg nem tanult szorzótáblák. miatt. -

 Én most épp ezt a könnyen rögzíthetőséget  használom ki egy kis  "pihenésre", erőgyűjtésre, mert a 7-es, meg a 9-es még hátra van a nehezek közül. 

Itt is  változatlanul érvényes  minden alkalommal, elvárt  kezdő és befejező gyakorlat az adott szorzósor  gyakorlása. 

Vannak azonban újítások. A kettes  csoportalkotást félig már elvégeztem,  nem egyenkét kell kivágni, a képeket, melyeken egy adottt állatból 2-2- látható. íremélhetően hat az érzelmeikre pozitívan  néhány  
Jó esetben már önállóan el tudják végezni a soralkotást és az összeadásos és a  szorzásos alak  felírást is. 



Nem kell csodálkozni, ha  páratlan szám is bekerül a sorba. Általában elfelejtik  a két szempont közül az egyiket. Ezért is kell gyakoroltatni újra és újra.  
Ne fogadjuk el a választ, ha nincs a papíron maga a számolás.  Fontos látni, hogy megtanulta-e, le tudja-e írni az algoritmusos folyamatot  kétjegyűek összeadásánál, kivonásánál. 
(Pl 36+17= 36+10+7= ...../ 36-17 =37-10-7= )


Érdemes  ezt a nyelvi különlegességet is megmutatni a  páros  számok kapcsán.Ha már megtanulta, hogy  matematikában minden  szám páros aminek az utolsó számjegye 0-ra, 2-re, 4-re, 6-ra,-8-ra végződik. Ez majd később az  oszthatósági szabályok tanulása idején -amikor már ezres körben mozognak -  fontos alap lesz számára. Nyugodtan  foglalkozzunk itt azzal, hogy a vettem egy cipőt, az nem azt jelenti, hogy félpár cipőt vettem. Azt  nem tudom megtenni.


A szöveges feladat számomra az egyik legfontosabb  rész. Itt derül ki, hogy  valóban elolvassa-e  a szóvégződéseket is   pontosan, valóban érti-e amit olvasott, s hogy képes-e  lejegyezni az adatokat, megfogalmazni  magát  a problémát? Most még kis számokkal dolgozik, s lehet, hogy azonnal rávágja  a megoldást, de ha  nem gyakorolja be, magát  a megoldási struktúra lépéseit, később sok problémája lesz a szöveges feladatok megoldásával. Itt rálátunk, arra is,hogy  a megtanult  szorzásokat tudja-e  alkalmazni is, vagy még  a mechanikus rögzítésnél tart?


Szorzótábla mini projektek 3.rész: a 6-os

 Kedves kollégák, szülők, gyerekek! Minden  mini szorzós projektemet nagy  örömmel, szeretettel készítem, és boldogsággal tölt el a munka vele, de ez  kiemelkedik számomra  az eddigiekből. Személyes érintettségem okán.

A hét elején, az egyik kivételesen  napfényes reggelen egy vadlúd csapat  húzott el felettem. Nem tudtam lefényképezni,mert mire elővettem a telefonom, már oly messze  jártak, hogy értelmetlenné vált a kattintás.  Elhatároztam akkor,hogy a  6-os szorzót köréjük építem fel. 

Ma  ráakadtam egy fényképre a neten, amin egy 4300 évvel ezelőtti  falfreskón gyönyörű vadludak legelenek. Egészen mélyen érintett. Akik készítették, akik  akkor gyönyörködtek benne, már  porrá váltak, de megmaradt  örömük, a vadlúdjaik láttán. Nem hiszem, hogy tudták, hogy honnan jöttek, de biztosan ugyanúgy örültek a megérkezésüknek, mint én a minap a látványuknak felettem a magasban,.

4300 év távolságból. időn és téren át  összeköt velük egy hangulat,  egy örömteli érzés. Megrendítő érzés.A festészetnek domborműveknek,szobroknak  olyan mély, megnyugtató, energetizáló  ereje  van, amire újra és újra  rácsodálkozom.

Elisabet Freinet  festőművész volt. Bizonyára az ő személelete tükröződik a szabadrajz, szabad-alkotás koncepciójának fontosságában, s ehhez én nagyon mélyen.kapcsolódom.

----------------------------------------------------------------- 

Ez az egység, most  erősen  a tömeg mértékegységekkel kapcsolatos virtuális élményszerzést  szolgálja ki.

Remélem  kellemes   , örömteli  feladatmegoldásokat eredményez.

Újra elmondom, hogy a szorzósor a foglalkozás elején és végén  elengedhetelen, a munkakártyák sorrendje a 3. kártyától variálhatóak,