![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj5HN7F9tUgpY4IvOa02qEGyNEdvx4fwb5gzUEAj7IKxJGGs0Y3PlKp5I1LjZLCkMOA7dsYB8_9WTcn7Ya54uEI4_SKRe-wb36NDJSHyRD-ryEvg_FXE0DswDX8O9nQl4P0uZxrK5A3WTw/s320/2013-05-29.jpg)
Az utolsó nagy egysége ennek a könyvnek az állatokról szólt. Kedvenc állataink címet kapta ez fejezet. Két csoportba gyűjtöttük első lépésben az állatokat. Általuk barátságosnak illetve ijesztőnek ítéltek csoportjára.
Egybevetve a későbbi évek, tapasztalataival, jól példázza ez az összeállítás azt, hogy milyen fontos szerepe van a csoport alkotó szónak. Azzal, hogy a barátságos és ijesztő fogalmak köré történt a csoportosítás, itt még nem keveredik az érdekes, izgalmas fogalmakkal, s jórészt valóban olyan állatokat válsztottak amelyek megfelehettek a szó fogalmának.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjxUSYRNI2iDKWd1nsgZ0raqra-qqPN0hUt7ESe8gvzxUobtNUSg1tLUjb3rxM9svVVbTEufrbg0DRHG78a_uWnuj37GdgS6MfAxr_usO37FMpjEa09ecBSO3KV0BYQkP_4sv1Fk7mQ5MI/s320/004.JPG)
Ugyanakkor már itt látható, hogy a divatnak milyen jelentős szerepe van a gyerekek életében is. Akkoriban jelentek meg a lovas / pónis matricák, füzet borítók, különböző rajzfilmek, és lovaglással kapcsolatos történetek. A ló tehát úgy került be a barátságos állatok közé, hogy a valóságban nem voltak kapcsolatban velük. Esetleg láthatták messziről, egy-egy lovardában, de nem volt több kapcsolatuk vele, mint pl. a delfinnel, vagy a pingvinnel, ami szintén helyet kapott a gyűjtésükben. Viszont már számukra teljesen természetes volt
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi6FdzaUB1-RUBfzHShFZpYa7-JOv3gTD2dEcHnho2ZnYYJ3-i2UH2p7w11unOF6Bmud70DNhaetzTumeGgNG9OSHMZDptxT3S-xTiiv9zFmEFQ_vlvFFY9rRJo30IDPccR47NRRmB6iBo/s320/008.JPG)
( otthon is), hogy a köny
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiXiux-T_kO_HgQ4HB3W6D9-aMDRXqAFNzENQ1IDnJuW7UJacw7mutbPAGHaFUK8IvrgOUAN2NaclcUGcZVwDl-XBxwomLK5VRHks0DTmE-SyRcrSive7TlVqLXSS6xxx0EPHulDdwoFCE/s320/007.JPG)
vekben sok mindennek utána lehet nézni. Ekkor már nagyon színvonlas tudományos ismertterjesztő könyveket lehet kapni, a kisiskolás gyerekeknek is . Ezért amikor az a feladat következett, hogy írjanak
az állatokról, -saját könyveiket használva - oldották meg a feladatot másolással, vagy az olvasott szöveg átfogalmazásával.