tizenhetedik nap
uU-úÚ betű
ismerkedés
Bemelegítő gyakorlat
ii íí áá óó oo aa öö őő ai oi óo oó áa iö öá ió oi öi őá iá stb..............
Az új betű új energiákkal tölti fel a gyerekeket, reményeim szerint, hiszen tele van mozgással, a hozzá kapcsolódó képmontázs,. Úszás, ugrás, ugróiskola, út , utánfutó mind a mozgásról szól. Felpezsdít.
A hangalak azonban okoz némi gondot, különösen ha egymás mellett kell megszólaltatni. Az oó hang képzésekor eléggé össze kell csücsöríteni az ajkakat,az uú esetében azonban még jobban össze kell zárni a kiáramló levegő útját. Ugyanakkor ezzel ellentétesen a betű képen épp nyitni kell a zártságon.
Itt is a kép oldal megtekintésével, megbeszélésével kezdjük, amelyet követ a szógygyűjtés, valamint az uU és úÚ betűk kikeresése, kivágása, beragasztása a betű gyűjtő oldalra
ugróiskola
út
utazás
utazó
utánfutó
ugrik
úszik, úszás
úszó gumi
úttest
utca
ugróköttél
ugrókötelezés
újság
újságpapír
Az eredeti könyvemben egy oldalra összesűrítettem az alap feladat tipusokat. Amiről már az első alkalmazáskor kiderült számomra, hogy bár az elgondolásom jó, de kevés a gyakorlásra. Így folyamatosan készítettem hozzá az egymást követő napok gyakorló anyagit- akkor még kézzel írva egyszerű postaironnal.
Az elkövetkezőkben ezeket az oldalakat az eredeti formájában - nem részeire szedve - csatolom ide, s utána a gyakorló feladatokat ahogy azt eddig is tettem.
Az út két oldalára kerülnek a beragasztandó betűk hosszú és rövid alakra bontva. Az ugró kislányhoz a rövid u-k, az úszó gumis gyerekhez a hosszú ú-k
S a két körvonalas u-ú betű is természetesen
egyéni kiszínezésre vár.
Valamint a lapon jelezett utca továbbrajzolása a mai feladatok része.
Saját házaikkal, fáikkal, embereikkel, autókkal kiegészítve az elkezdett rajzot, egyéni utcákat, tereket alakítanak ki.
Az oó-uú különbségét sokszor kell majd még gyakorolni, első lépésként egyszerűen körök és "csészék" egymás mellé rajzolásával, Ami egyébként az írás előkészítő gyakorlatok sorába tartozik, itt azonban több ennél, a két betű különbségének tudatosítást szolgálja.
Ez az olvasó lap -bár csak szóló betűkből áll- igazán nagy feladat a gyerekek számára. Így rövid időre, de visszatértem újra a sorokkénti értékelésre. Ne lepődjünk meg a gyakori o-u tévesztéseken, nagy kihívás ez a gyerekek számára. Sok gyakorlás kell ahhoz, hogy hangalakban is mindig pont ott és úgy képezzék, ahogy azt a betű alakja megköveteli.
Ha egyéni betűlap készítésre nincs idő-mód akkor a nyomtatott változat is megteszi