Az adott mennyiség biztos megjelenítése az ujjakon. (Azaz, ha még egyesével nyitogatja ki mondjuk a 4-t akkor az még nem rögzült eléggé. s nem szabad tovább lépni. Gyakorolni kell továbbra is !)
Képekről, korongokról formákról tud igaz megállapításokat megfogalmazni (azaz, egy adott képet vagy bármilyen tárgy együttest, ötön belül, képes jellemezni. Pl. az 5 autóból kettő sárga. )
Ha a fenti kritériumok teljesülnek nyugodtam tovább lehet lépni a következő mennyiségre. Viszont minden új számnál újból össze kell állnia ennek a négy pontos együttesnek ahhoz, hogy újabb továbblépés megtehető legyen.
Ritkán, de előfordult, hogy tanítványom az 5 ujja után -hiába nyitotta ki a másik kezén a hatodik ujját. egyszerűen nem látta a kettőt egyben. Ilyenkor fontos, hogy egymás mellé tegyük két kezét , s persze rengeteget gyakoroljuk a kézen lévő mennyiség mutatást és számolást. (Megfigyeltem azt is, hogy ezek a gyerekek színezés , szám írás, betű írás alatt kínosan ügyelnek arra, hogy ne lépjék át, sőt ha lehet ne is érintsék a vonal határokat. Tehát örüljünk nagyon ha gyermekünk kimegy a vonalakból még ebben a szakaszban, mert sokkal nehezebb egy gyereket rábírni arra, hogy menjen el bátran a vonal határokig, mint arra, hogy ne menjen túl rajta.)
Minden feladat marad a régi, csak a számok növekedésével sokkal több variációs lehetőség adódik, s több a gyakorlásra feladható műveletek mennyisége is.
De ez nem baj. Ezzel is gyakorlódnak a számjegy írások és természetesen a két alap művelet tudása is mélyül.
De ez nem baj. Ezzel is gyakorlódnak a számjegy írások és természetesen a két alap művelet tudása is mélyül.
Egy dolgot még nem emeltem ki a szám írós munklapon, a színessel írt számokat. Azok tulajdonképpen sormintát képeznek. (amelynek fontosságáról a diszes blogomban már hosszabban írtam korábban, itt becsatolom a linkjét)
SORMINTA SORMINTA
SORMINTA SORMINTA SORMINTA
http://diszcalkulia-lexia.blogspot.hu/2012/04/sorminta.html