A Freinet pedagógia adaptációjának első 5 évében nagyon sokan jöttek megnézni, az osztályaimban működő munkát. A falusi tanítóktól, kezdve a főváros kiemelt iskoláinak kollégái, főiskolák , egyetemek oktatói és hallgatói egyaránt. Jó néhány főiskolás végezte nálam szakmai gyakorlatát, és írta szakdolgozatát a Freinet pedagógia adaptációjáról.
A legnagyobb meglepetést azért mégiscsak az volt, mikor az Oktatási Minisztériumból jöttek látogatók. Többször hoztak külföldi delegációkat ebben az időben, hogy bemutassák az alternatív pedagógiák alkalmazását a gyakorlatban.
Akkor még nem működtek a Waldorf iskolák, a Rogers és Montessori iskolák. Ezért Kovácsiba jöttek ahol mégiscsak lehetett mást is mutatni, mint a hagyományos- poroszos- pedagógiai gyakorlatot.
Ebbe a sorba tartozott az a különleges nap is 1990. kora tavaszán, amikor a Seychelle-szigetek oktatási minisztere tett látogatást az osztályunkban.
A gyerekek a tolmács segítségével számtalan kérdést tettek fel neki országáról, s a gyerek ottani életéről. Készítettek neki ajándékot is - amit a nyakába téve viselt is köztünk. Adtunk ajándékba az osztály újságunkból is egy példányt. Igazán felemelő élmény volt mindannyiunk számára. (épp erről az élményről írja le azonnal egyikük benyomásait, külön vonulva ) A térkép is előkerült természetesen , hogy elhelyezhessük a vendég országát a világban.
S álljon akkor itt most az osztályújságnak egyik másik száma is , mint a korábban bemutatott