Pécsi Pedagógiai Nyári Egyetem Freinet műhelye 1991. augusztus
Nagy megtiszteltetés volt számomra, hogy 1990-ben 1991-ben és 1992-ben felkérést kaptam a Magyar Freinet pedagógia irányítóitól -dr. Horváth H. Attilától és Galambos Ritától- hogy vegyek részt a Pécsi Pedagógia Nyári Egyetem Freinet műhelyének levezetésében. Az első évben még Ritával közösen vezettünk műhelyt, s ily módon Tőle tanultam ennek fortélyait. A következő években már kaptam kisműhely azaz délutáni műhely vezetési lehetőséget. Mivel a műhelyeket általában nem egyedül viszi az ember, egy nagyon kedves kollégámmal (Klér Andreával, akivel a Búbánatvölgyi Freinet táborban egy szobába kerültünk és összebarátkoztunk, később együtt is dolgoztunk egy ideig) közösen vittük.
Nagy megtiszteltetés volt számomra, hogy 1990-ben 1991-ben és 1992-ben felkérést kaptam a Magyar Freinet pedagógia irányítóitól -dr. Horváth H. Attilától és Galambos Ritától- hogy vegyek részt a Pécsi Pedagógia Nyári Egyetem Freinet műhelyének levezetésében. Az első évben még Ritával közösen vezettünk műhelyt, s ily módon Tőle tanultam ennek fortélyait. A következő években már kaptam kisműhely azaz délutáni műhely vezetési lehetőséget. Mivel a műhelyeket általában nem egyedül viszi az ember, egy nagyon kedves kollégámmal (Klér Andreával, akivel a Búbánatvölgyi Freinet táborban egy szobába kerültünk és összebarátkoztunk, később együtt is dolgoztunk egy ideig) közösen vittük.
Tanítók, tanárok, pszichológusok, tehát gyakorló szakemberek továbbképzése volt ez. E nyári pedagógiai egyetem különlegessége volt még az is, hogy a különböző pedagógia alternatív irányzatok egymás mellett békésen megférve, bepillantást nyújtottak a z ép nem választott, de jelen levő egyéb irányzatba is. Mert bár nap közben mindenki a saját maga által választott pedagógiai irányzattal foglalkozott, délután 4 után, azonban a műhelyek munkájának eredményei megtekinthetők voltak a többi résztvevő számára is. s persze kialakultak spontán beszélgetések is ilyen formán. Így egymás mellett a Waldorf, Rogers, Montessori, Freinet, és más utak, elég jó képet adtak az akkori kínálatból. s jellemzőikből. Nagyon pezsgő élet volt akkoriban az oktatás reformja terén.
Ez az újság őrzi az ott született gondolatokat, érzéseket:
(Még írógéppel írt és fénymásolt újságlapokon, ami hatalmas fejlődésnek számított 2 évvel korábbi, búbánatvölgyi szitanyomásos technikához képest!)