A munkakártyáknak, több fajtáját különböztetjük meg a Freinet pedagógiában. A most bemutatásra kerülőket a melléknév fogalomkialakításához készítettem.
Mondatelemzés negyedik osztály második félében nem lehet sikeres, ha a szófajokba rendezéssel gondok vannak. Lépésről lépésre kell kiépíteni az utat hozzá, két éven keresztül.
Van akinek ehhez kevesebb, míg másnak több időre van szükésége. A legfontosabb ismeretek ilyenképp történő rögzítése segítik tanulókat abban is, hogyha bármikor elakadnak csak előveszik a munkakártyát, s máris felidőzédik ( megtanulhahó ) általa ami kimaradt.
Ezek a munkakártyák az első használat után ugyanis ott vannak velük. A pedagógusnak is kellemes , hiszen nem kell újra felkészülni, hiányzó esetén az Ő ismeretének pótlásra, csak előveszi amit az osztállyal már kipróbállt, megoldott.
Ha feladatokat akarunk csatolni hozzá, akkor azt a másik oldalán meg is tehetjük, vagy egy új kártyasorozattal is megoldhatjuk
Minden esetben fontos azonban, hogy legyen valami kép, logó vagy bármi vizuális jel. Egyrészt, hogy a munkakártyák rendszerezése könnyebb legyen, másrész azon egyszerű tény miatt, hogy a képi információk plusz információ hordozók és segítiik a rögzítés , rögzülés folyamatát, Vannak gyerek akik kimondottan vizuálisan rögzítenek, azaz látják maguk elött az adott oldalt, lapot.
.