Megismerkedtek a gyerekek a födém, alap, vályog , boltív, zsalu, tervrajz, makett fogalmával, mégpedig úgy, hogy mindazt a valóságban is láthattak, és szakszerű válaszokat kaphattak felmerült kérdéseikre.
Megtudták, hogy milyen fázisokon megy keresztül egy épület "megszületése". Milyen szakmák együtt munkálkodása szükséges hozzá, s azt, hogy bármelyik hiánya milyen következményekkel járhat.Tehát egy komplex képet kaptak.
Ilyen "szemüvegen át" nézni aztán a környezetet , egészen más hozzáállást eredményez, mint munkafüzetben kitölteni az aktuális oldal feladatsorát.
Az egyik mindenképpen ezek közül a szülők, - esetleg különböző szakemberek- bevonása a tanítás folyamatába.
Ennek igen komoly pozitívumai voltak. Egyfelől a szülők így jobban megismerték az iskolai tevékenységet, reális képet tudtak kialakítani az ott folyó munkáról. Ennek következtében támogató magatartásuk szilárd volt. Temészetesen nem vélemény - és kritika mentes, viszont őszinte és megfontolt, együttműködő.
A gyerekek valóban azt érezhették, hogy egy nagy közösség tagjai, ahová szüleikkel együtt tartoznak. S nem utolsó sorban az ismeretek tárháza sokat bővült mindenki számára, személyes élményeikhez kötődve .
Más úgy megismerkedni egy pékséggel asztalos műhellyel, vagy akár a helyi vízi világgal, épületekkel, csillagokkal, hogy hol egyik, hol másik szülő az, aki szakembere is területnek . Könnyebb kérdezni , elfogadni gondolatokat attól akit nap mint látunk, akit ismerünk.
Mint ahogy ez korábbi bejegyzéseimben már részletesen bemutatásra is került
A falunak legrégebbi két szintes épülete a "kastély" . Építése az 1800-as évek közepére tehető.
A Wattay-Teleki-Tisza kastély klasszicista épülete és parkja jó állapotban őrződött meg a Földművelésügyi Minisztérium kezelésében. (Történetéről a Nagykovácsi Tisza kastély kereséssel számos jó írás, fotó található, erre nem térek most ki)
Így ott jártunkkor az osztály megtekintette nevelő otthonos társaik , hálószobáját és tanuló termeit az ebédlőt, játékaikat, és a hatalmas , szépen gondozott parkot. Beszélgettek kollégáimmal , akik szülő pótlóként irányítgatták a nevelő otthonos gyerekek életét, segíttették tanulásukat.
A fényképeket a gyerek készítették a kirándulás alkalmával.
Így utólag sajnálom, hogy ebből a kirándulásból kimaradt az iskola, különösen a régi iskola "felfedezése". Mamár bele venném azt is.