Jó a diáknak- jó a pedagógusnak: Munkakártyák

Jó a diáknak - jó a pedagógusnak : MUNKAKÁRTYA
Az előző bejegyzésemben leírt szociális fejlődést elősegítő folyamaton túl ( ismerkedés, választás, döntés, felősségvállás, beszámoló az elvégzett munkáról) a tantárgyi tudás megszerző folyamat előmozdítója is. Mivel a feladatok meghatározása, összeállítása a pedagógus dolga. Így szabadon dönt arról is, hogy milyen jellegű feladatokkal célozza meg a fejlesztési tevékenységeit, hiszen Ő ismeri legjobban csoportja aktuális állapotát, s azt, hogy hova akar eljutni egy-egy téma kapcsán..
.S ez az a pont ahol viszont a pedagógus egy lépést hátralép, és diákjaira hagyja a választás. Eleinte ezt nehéz talán elfogadni, de a gyerekek pontosan tudják, hogy épp milyen feladat jó nekik az értelmes munkavégzéshez. Mert minden tévhittel ellentétben minden gyerek igenis folyamatosan tanulni és fejlődni akar. A tanár dolga a tanuló saját útján történő segítség nyújtás. S nem az, hogy az általa elképzelt úton vonszolja végig.
Szakmailag a pedagógusnak is legértelmesebb tevékenységek egyike ezeknek a munkakártyáknak az elkészítése. Alkotó folyamat, aktívitásra serkentő eszköz a tanár kezében. Ha egy kicsit is képes hinni a diákjaiban -mindegyikben, nemcsak a neki jól teljesítőkben- hamarosan olyan pozitív élményekben lesz része létrehozásukkal, használatukkal, amit elképzelni sem tudott korábban. Ugyanakkor fontos tudni azt is, hogy van amikor elutasítás kapunk némelyikre, s bármennyire kedves számunkra a gyerekek egyike sem választja. Lehet, hogy nagyon messze volt a mi elképzelésünk az övéiktől, vagy csak egyszerűen azon a napon nincs meg a kapcsolat hozzájuk. Előfordul, hogy segíteni kell a választásban is némelyiküknek, de hát azért vagyunk velük.