ÉN-élmény projekt 4.rész

Különleges  tárgyak volt  a következő rész összefoglaló neve. Arra  voltam kíváncsi, hogy az őket körül vevő tárgyak közül melyek azok amik felkeltik az érdeklődésüket, és   persze, hogy miért. Az újságjainkból válogathattak,viszont indoklást is kértem, hogy mi benne  a különleges, érdekes, titokzatos?
 
Láttam már  rajtuk ekkor, hogy elfáradtak, de   szerettem volna, ha valami közös munkával zárjuk le  ezt a projektet, s nem csak úgy abbahagyjuk. ezért inkább elhagytam az szövegolvasásos részt  ebből  az egységből, s csak szavakat gyűjtöttünk. 
 
 Viszont  tárgyválasztásaik a halamazok témaköréhez  jól kapcsolódott, s  könyvünkben  e  szerint is  ragasztottuk be  a  képeket. A házon / lakáson belül  illetve azon kívül használatos tárgyak. Kiderült hamar az is, hogy vannak olyan tárgyak amelyeket  mindkét  helyen használjuk,vagyis  a metszet  fogalma is megjelent képi formában is.
 
 
Nem  volt  kedvük azonban se  festeni, se rajzolni. Elfáradtak az elmúlt időszak élményeitől. Tapasztaltam  ezt a "leülését egy projektenek" máskor is, korábbi osztályommal is. El is döntöttem, hogy ezt akkor  itt befejezzük, lezárjuk.
 
 
 Most, hogy 20 év múlva nézegettem ezt a rész a könyvükben, el nem tudtam képzelni, hogy miért  van benne  az origami ház?
Szerencsére  pont ehhez kapcsolódik az értékelő rész, az az évi  KDF pályázatban. A mára  teljesen elfelejtett momemtum viszont  pont arra világít rá, hogy a Freinet pedagógia alkalmazása váratlan helyzetekben is, olyan utakat képes megnyitni ami az egyénen erősségének elismeresén keresztül  az  egész osztály, vagy  csoport fejlődésést eredményezi.










 


Pályázatomban kitértem, az e  részben  elhangzott szavakra is a gyerkekek magyararázatainál: