Különleges tárgyak volt a következő rész összefoglaló neve. Arra voltam kíváncsi, hogy az őket körül vevő tárgyak közül melyek azok amik felkeltik az érdeklődésüket, és persze, hogy miért. Az újságjainkból válogathattak,viszont indoklást is kértem, hogy mi benne a különleges, érdekes, titokzatos?
Láttam már rajtuk ekkor, hogy elfáradtak, de szerettem volna, ha valami közös munkával zárjuk le ezt a projektet, s nem csak úgy abbahagyjuk. ezért inkább elhagytam az szövegolvasásos részt ebből az egységből, s csak szavakat gyűjtöttünk.
Viszont tárgyválasztásaik a halamazok témaköréhez jól kapcsolódott, s könyvünkben e szerint is ragasztottuk be a képeket. A házon / lakáson belül illetve azon kívül használatos tárgyak. Kiderült hamar az is, hogy vannak olyan tárgyak amelyeket mindkét helyen használjuk,vagyis a metszet fogalma is megjelent képi formában is.
Nem volt kedvük azonban se festeni, se rajzolni. Elfáradtak az elmúlt időszak élményeitől. Tapasztaltam ezt a "leülését egy projektenek" máskor is, korábbi osztályommal is. El is döntöttem, hogy ezt akkor itt befejezzük, lezárjuk.
Most, hogy 20 év múlva nézegettem ezt a rész a könyvükben, el nem tudtam képzelni, hogy miért van benne az origami ház?
Szerencsére pont ehhez kapcsolódik az értékelő rész, az az évi KDF pályázatban. A mára teljesen elfelejtett momemtum viszont pont arra világít rá, hogy a Freinet pedagógia alkalmazása váratlan helyzetekben is, olyan utakat képes megnyitni ami az egyénen erősségének elismeresén keresztül az egész osztály, vagy csoport fejlődésést eredményezi.
Pályázatomban kitértem, az e részben elhangzott szavakra is a gyerkekek magyararázatainál: