Egy reggeli beszélgetőkörben elhangzott mondat kis kitérőre indított az ÉN -élmény projekt témáiban. Az osztályba járó nevelő otthonos gyerekek váratlanul (számukra is ) rövid hajjal jöttek iskolába. "Elkapta őket a fűnyíró" ahogy ők nevezték a központi fodrászatot. Nem volt ismeretlen dolog a számomra , de az mélyen megrendített ahogy a lányok arcán a szomorúságot , tehetetlenség érzést láttam, ahogy szomorkodtak szavaikban is, hajuk lenyírása miatt. S a fiúkat sem töltötte el boldogsággal megkurtított hajuk állapota.
A nem nevelő otthonos lányok - akik viszont minimum vállig érő hajjal jártak iskolába, aztán végképp nem érthették, hogy, hogy lehetett a nyakba érő hajtól megfosztani társaikat? Főként, hogy a beszélgetőkörből megtudták azt is, hogy nem társaik vágya volt hajuknak rövidre nyírása , hanem jöttek a fodrászok és mindenkit "megnyírtak" akár akarta akár nem. S a gyerekek elkezdték méricskélni saját hajuk hosszúságát.
Ekkor gondoltam azt, hogy eltérek az az napra tervezett projekt résztől és inkább a hajakkal, hajviseletekkel foglalkozunk egy kicsit. Úgyis ez a központi érdeklődés témája, Használjuk akkor ki arra, hogy még ebből is lehet tanulni! Harmadikos-negyedikes tananyag a grafikon készítés - olvasás, viszont a hajhosszak méricskélése remek alkalom volt számomra, hogy elkészítsük első közös grafikonunkat. Ráadásul ez csak párban megvalósítható mérés fajta, így arra is adott lehetőséget , hogy mindenki a számára legszimpatikusabb osztálytársával együtt végezze el ezt a feladatot, s még egy kicsit beszélhessen erről, társával Ami negváltoztatni nem tudta a tényt, de talán segített a helyzet elfogadásában.
Választhatott mindenki kedvenc színt magának a fűző lapoknak nevezett oktatási segéd anyagból a hajhossz megjelenítésére. Rövid idő alatt el is készült az osztály közös grafikonja a hajhosszakról. A cm skála színezése, meg mindenkit örömmel töltött el, így az is közösen készült el.
(Zárójeles megjegyzésem, hogy a következő években mindenki tudta konvertálni az érzelmekkel telített gyakorlati tapasztalást bármilyen más témájú grafikon elkészítéshez olvasásához.)