Én-élmény projekt 7. (befejező) rész


A projekt tervezésénél eleve gondoltam arra, hogy valamilyen közös eseménnyel, élménnyel kellene lezárni ezt a munkát, ezért ide emeltem be a másodikos környezetismeret tananyag köréből az őszi tanulmányi sétát lakóhelyünkön. Összevonva egy kis matematikai egységgel, a tömeg méréssel, valamint a pénz - vásárlás témájával. Kifejezés formaként pedig a rajz tananyag egy új témájával a csendélettel és nyomat készítéssel gyümölccsel.

Elindultunk tehát a projekt utolsó napján, hogy megnézzük milyen gyümölcsök, zöldségek kaphatók a helyi zöldségesnél. Már indulásként mondtam, hogy mindenki kiválaszthat egy gyümölcsöt és azt Ő fogja megvásárolni személyesen az osztály közös pénzéből. A gyerekek többsége még nem volt ilyen helyzetben, főként a nevelő otthonosoknak volt ez egészen új élmény, de a többiek is élvezték, hogy most minden részét egyedül végezhetik el a vásárlásnak. Jó hangulatú vásárlás után következett a közös gyümölcsös tál elkészítése a csendélet témakör kapcsán, ami a  2-os tananyag része  is egyben.
 
A már többször  említett KDF pályázatban  így összegeztem a projektet
Befejezésül két olyan alkotást választottam, amivel kezdődött az egész projetk szeptember  első  napjaiban. Ezek az oldalak pontos és hű képet adnak ennek az osztálynak  kreatívitásáról,  kísérletező kedvéről.