A projekt tervezésénél eleve gondoltam arra, hogy
valamilyen közös eseménnyel, élménnyel kellene lezárni ezt a munkát, ezért ide
emeltem be a másodikos környezetismeret tananyag köréből az őszi tanulmányi
sétát lakóhelyünkön. Összevonva egy kis matematikai egységgel, a tömeg méréssel,
valamint a pénz - vásárlás témájával. Kifejezés formaként pedig a rajz tananyag
egy új témájával a csendélettel és nyomat készítéssel gyümölccsel.
Elindultunk tehát a projekt utolsó napján, hogy
megnézzük milyen gyümölcsök, zöldségek kaphatók a helyi zöldségesnél. Már
indulásként mondtam, hogy mindenki kiválaszthat egy gyümölcsöt és azt Ő fogja
megvásárolni személyesen az osztály közös pénzéből. A gyerekek többsége még nem
volt ilyen helyzetben, főként a nevelő otthonosoknak volt ez egészen új élmény,
de a többiek is élvezték, hogy most minden részét egyedül végezhetik el a
vásárlásnak. Jó hangulatú vásárlás után következett a közös gyümölcsös tál elkészítése a csendélet témakör kapcsán, ami a 2-os tananyag része is egyben.
A már többször említett KDF pályázatban így összegeztem a projektet
Befejezésül két olyan alkotást választottam, amivel kezdődött az egész projetk szeptember első napjaiban. Ezek az oldalak pontos és hű képet adnak ennek az osztálynak kreatívitásáról, kísérletező kedvéről.