Hasonlóságaink könyve 4.rész

Hasonlóságaink könyvének másik része a kedvenceik fejezete.


Első részében a közlekedési eszközök  kerültek sorra. ami egyébként a  másodikos  tananyag része is  egyben. A gyerekek választhattak, hogy melyik  közlekedési eszközről szeretnének beszámolót, rajzot készíteni , Így érdeklődés szerinti csoportok alakultak ki  , s a csoporton belül mindenki elkészítette  azt amit Ő fontosnak, közlendőnek  gondolt.
 
Már korábban említettem, hogy a  '90 éves  második felében lényegesebb mobilabb  volt  már  a falu lakossága, Sokkal többen rendelkeztek  személyautóval, sőt akár  munka eszközként használt  kis teherautóval, vagy munkagéppel, mint akár  4  évvel korábbi osztályomban a szülők. Így a gyerekek  számára az autók világa közelibb, mindennaposabb  volt mint  korábban. Sőt  a fővárosba is gyakrabban, mondhatni  rendszeresen  utaztak be. Ebben az osztályban még ehhez pluszként  egy  motocrosszal  foglalkozó tanuló is  járt, aki  rendre elmesélte  versenyei, vagy  edzései  során átélt   élményeit.
 
A kapcsolatuk a különböző járművekkel tehát  egészem más  volt, mint korábban  bármely osztályom tagjainak.
Már nem az idealizált, egzotikus élmények, hanem a napi  helyzetek /  veszélyheztek is keróétek a papírlapokra. Amihez persze az is  hozzájárult, hogy a családokban ez idő tájt a televízió . háttérként folyamtosan szórta  képi és verbális  módon  az aktuális izgalmi információt az utakon történtekről

Ezeknek  lenyomatq  megjelent rajzaikban, írásaikban is.
 
Sokan választották a  fiúk közül a metró témáját. A rajzokat, írásokat nézve  jól látható, hogy ez a közlekedési eszköz bizony sok  félelem,  forrása is volt. Ugyanakkor a kedvencek közé sorolódott. A későbbiekben ez a fajta  ellentmondás  megjelenik minden osztályomban. A  kedvenc  szó , mintha elvesztette volna valódi  jelentését a gyerekeknél. A kedvenc  állatok közé emelkedtek, a normális esetben félelmet keltő állatok: tigris, oroszlán  cápa, tarantella, mint az majd a későbbiekben   látható .