Hasonlóságaink könyve 5.rész

Az utolsó nagy egysége  ennek  a könyvnek az állatokról szólt. Kedvenc állataink címet kapta ez  fejezet.  Két csoportba  gyűjtöttük első lépésben az állatokat. Általuk barátságosnak illetve  ijesztőnek  ítéltek  csoportjára.
 
Egybevetve  a későbbi évek, tapasztalataival, jól példázza  ez az összeállítás azt, hogy milyen  fontos szerepe van  a csoport alkotó szónak. Azzal, hogy  a  barátságos és ijesztő fogalmak köré  történt a csoportosítás, itt még nem keveredik az érdekes, izgalmas fogalmakkal, s  jórészt valóban   olyan állatokat válsztottak  amelyek megfelehettek a szó fogalmának. 
Ugyanakkor már itt látható, hogy a divatnak milyen  jelentős  szerepe  van  a gyerekek életében is. Akkoriban jelentek meg a lovas / pónis matricák, füzet borítók, különböző  rajzfilmek,  és   lovaglással kapcsolatos történetek. A ló tehát úgy került be  a  barátságos  állatok  közé, hogy  a valóságban nem voltak kapcsolatban  velük. Esetleg láthatták messziről, egy-egy lovardában, de nem volt  több kapcsolatuk vele, mint  pl. a   delfinnel, vagy a pingvinnel, ami  szintén  helyet kapott a gyűjtésükben.  Viszont  már számukra  teljesen természetes  volt

( otthon is), hogy a köny
vekben sok mindennek utána   lehet nézni. Ekkor már  nagyon színvonlas   tudományos ismertterjesztő könyveket lehet  kapni, a kisiskolás gyerekeknek is .  Ezért  amikor az a feladat  következett, hogy írjanak
az állatokról,  -saját könyveiket  használva - oldották  meg a feladatot  másolással, vagy az olvasott  szöveg  átfogalmazásával.