oO-óÓ betű 1.nap

nyolcadik nap
oO-óÓ betű
megismerése

Harmadik betű a sorban  az  oO-óÓ betű. Könnyű kimondani, könnyű megjegyezni az alakját, viszont a már korábban megismert  ékezet itt nem  a hang megváltozására utal, hanem a hang hosszúságára. 
Tehát a korábban tanult ékezet tudást ki kell egészíteni egy új jelentéssel.
A betűvel-való megismerkedés itt is a korábban használt  módszerrel történik.
1.  A színes  montázs megfigyelése, megbeszélése, hogy mi látható rajta. Az órákról, oroszlánokról, de az ollókról is lehet jó kis beszélgetést kialakítani. Fontos, hogy elmondják élményeiket, érzéseiket. Hisz épp azért tanulnak  olvasni, s majd írni is később, hogy  általa  részesei legyenek élményeknek, s  közölni is tudják írott formában a sajátjaikat. 
A vizuális emlékezet  fejlesztése, karban tartása  céljából ne  maradjon ki a visszaidézés  fázisa  sem, hogy mit láttak a képen,
2. Jöhet  a szógyűjtés : táblára,   füzetébe
óra
olló
oroszlán
oroszlánkölyök
óvoda
óvodás
óvónéni
orvos
okos
olvas
osztály
olaj
A montázsra válogatott képek egyrészt  általános  ismereteket jelenítenek meg, másrészt érzelmeket. Pl.az oroszlán mama  hátára felkapaszkodó kis oroszlán, vagy a hason fekve olvasó kisiskolás. Azért fontosak ezek a  képek, mert  a montázsból csak akad egy valami, ami  aktuálisan az adott gyermeket megszólítja, megérinti, ezáltal a későbbi felidézést segíti. A betűk is azért vannak körülöttük, hogy összekapcsolódjanak az adott képpel.  
A kukorica csutkából készült oroszlán fej  pedig ötlet , amit ők is el tudnak  készíteni,- ha nem is kukorica csutkából, de  papír gurigából, mindenképp- 
3. Betűk gyűjtése szó csíkokból, betűlapokból minimum 7-8 db  fajtákként
Rövid és hosszú o-ó betűk keresése, kivágása  és beragasztása  a jelölt területre.
Itt tehát  két új fogalommal  találkoznak először  a gyerekek. Rövid o és hosszú ó. Viszont a nagy betű fogalma  itt  valóban a kis betűnek  nagyobb változatát jelenti . Ez megint egy  új dolog számukra , amit  meg kell tanulniuk.
A rövid o-kat az oroszlán köré kell  beragasztaniuk.




A hosszú ó-kat az óra köré, hiszen a  szó  hosszú ó-val kezdődik. ( a látható óra szerkezet egy kis plusz érdekesség. Valószínűleg nem sokan látták még az óra kerekeit, képen sem. ) 

 Lehet persze  előkészítet ,nyomatott lapot is használni a  saját  betűoldalhoz. Íme.
4.A betűk tapogatása igen kedvelt  volt minden osztályomban. Sosem kellett őket unszolni, erre  a feladat végzésre
5.Végezetül , de nem utolsó sorban van  újabb olvasási feladat. Most még csak  egyenkénti betűkkel. Elismeréssel sem fukarkodva a  sorok mellett, de csak a jó szint teljesítésével.