oO-óÓbetű második nap


kilencedik  nap
oO-óÓ betű
betű felismerési gyakorlatok,
báb készítés

E  a nap is  a szokásos  betű olvasási gyakorlattal kezdődött. A blattolással, azaz  új  sorrendű betűkkel. Nyolc  féle   betűkép  véletlen szerű felírásával.

o a O  Á Ó a   a  á,  ó  o O A  ó  á. a  á  ó. O ....stb

Majd a betű montázs  ismételt megnézése és elvétele után annak megbeszélése, hogy  mire  emlékeznek? Mivel ezen  képen elég kevés féle kép van, rá lehet kérdezni, hogy milyen órákat láttak,  vagy oroszlánból hányat? stb.
A következő feladatok mindegyikének elvégzése  szükséges , de  elvégzésük sorrendje.  időtartama  már  egyéni haladási ütemben történt.
A pontozott kép  összekötése, beszínezése a  finommototika  fejlesztést  szolgálja , viszont kedvelt  feladat a gyerekek körében, mert sok gyerekeknek könnyebb így  megrajzolniuk egy oroszlán fejét.
A tegnapi nap szó gyűjtéseiből a  füzetbe  beírt  szavak alá , rajz készítés, és  a már ismert  betűk fölé ragasztandó betűk feladata már ismert  az előző két betű óta ,így ez önállóan végzendő  rész.
Csakúgy mint a  szavakban  bekarikázandó  (most o-ó) betűk  feladata. Ellenőrzés és értékelés nélkül viszont nem ér semmit, akkor inkább ne  végezzék  el
Erre  a napra  az olvasólap még a betűkként olvasást  jelenti (hiszen a betű keresős   feladat, a betű beragasztásos  feladat is   gyakorlása  az o-ó betűk felismerésének
Lazításként , és emlékként ehhez a betűhöz egy  kéz bábot  csináltunk. Nem kell más hozzá, csak  papírzacskó, kevés fonál,  filc toll és ragasztó.
A tapogatható betűkkel történő gyakorlás  változatlanul a kedvencek közé tartozott, s  már egymás közt kitalálós versenyt is rendeztek az eddig tanult betűkből. A spontán játék ugyanakkor nagyon intenzív bevésődési  szakasz is volt, de ők ezt  igazából játéknak  élték meg. Erre  a tapasztalati tudásra , ismeretre   nagy szükségük lesz   mikor  az u-ú betűk jönnek sorra)