oO-óÓ betű
betű felismerési gyakorlatok,
báb készítés
E a nap is a szokásos betű olvasási gyakorlattal kezdődött. A blattolással, azaz új sorrendű betűkkel. Nyolc féle betűkép véletlen szerű felírásával.
o a O Á Ó a a á, ó o O A ó á. a á ó. O ....stb
Majd a betű montázs ismételt megnézése és elvétele után annak megbeszélése, hogy mire emlékeznek? Mivel ezen képen elég kevés féle kép van, rá lehet kérdezni, hogy milyen órákat láttak, vagy oroszlánból hányat? stb.
A következő feladatok mindegyikének elvégzése szükséges , de elvégzésük sorrendje. időtartama már egyéni haladási ütemben történt.
A pontozott kép összekötése, beszínezése a finommototika fejlesztést szolgálja , viszont kedvelt feladat a gyerekek körében, mert sok gyerekeknek könnyebb így megrajzolniuk egy oroszlán fejét.
A tegnapi nap szó gyűjtéseiből a füzetbe beírt szavak alá , rajz készítés, és a már ismert betűk fölé ragasztandó betűk feladata már ismert az előző két betű óta ,így ez önállóan végzendő rész.
Csakúgy mint a szavakban bekarikázandó (most o-ó) betűk feladata. Ellenőrzés és értékelés nélkül viszont nem ér semmit, akkor inkább ne végezzék el
Erre a napra az olvasólap még a betűkként olvasást jelenti (hiszen a betű keresős feladat, a betű beragasztásos feladat is gyakorlása az o-ó betűk felismerésének
Lazításként , és emlékként ehhez a betűhöz egy kéz bábot csináltunk. Nem kell más hozzá, csak papírzacskó, kevés fonál, filc toll és ragasztó.
A tapogatható betűkkel történő gyakorlás változatlanul a kedvencek közé tartozott, s már egymás közt kitalálós versenyt is rendeztek az eddig tanult betűkből. A spontán játék ugyanakkor nagyon intenzív bevésődési szakasz is volt, de ők ezt igazából játéknak élték meg. Erre a tapasztalati tudásra , ismeretre nagy szükségük lesz mikor az u-ú betűk jönnek sorra)