harmincnyolcadik nap
mM betű
gyakorlás
Bemelegítés
a ú Ó M e ő U i Í m m Á ú é m ü ö Ő É u ű m á e ó Ú M stb...
Adjuk meg a nap hangulatát egy jó dallal, és szép, izgalmas képekkel:
Csörömpölők Együttes: Medve-nóta
Mi a különbség a medve és maci jelentése között? lehet a rávezető kérdésünk a következő gyakorlathoz. S remélhetően hamar kiderül, hogy a maci az bizony a z egyik legjellegzetesebb plüss, textil játéka a gyerekenek. Kevés gyerek van , azt gondolom akinek kis korában ne lett volna valamilyen játék macija. S persze mindenki macija más és más, érzelmi okok miatt, még akkor is ha külsőre egyformának tűnik.
A következő feladat egyénileg elvégezendő- de nem gond azt sem természetesen, ha a gyerekek párokat vagy kis csoportokat alkotva együtt értelmezik és végzik el a feladatot. Jó kis beszélgetések, élmény cserék alakulhatnak ki a spontán szerveződött csoportokban, ami minden képen erősíti a gyerekeknek egymás megismerését, toleranciáját egymás iránt. A gyűjtés természetesen szóban is folytatódott, mikor mindenki kész lett a saját elrendezésével, s ezek a szavak is hozzákerültek az előző nap szógyűjteményéhez . Mint pl a mosoly, mosolyog
Egyéni olvasó és betű felismerő gyakorlatra ( pl.tapogatható betűk ) azonban szükség van most is. Sok mindennel lehet színesíteni, érdekessé tenni a folyamatot, de a betűk és betű kapcsolatok gyakorlása nélkül nem lehet elsajátítani az olvasás tudományát.
Az egyik legsikeresebb játékötletem volt ebben az időszakban az autós játék. A játék nagyon egyszerű , s bárhol könnyen elkészíthető. A tegnap említett - gyűjtött autó képek - a játék "bábúi illetve "nyereményei" is egyben.
Jó ha sok van belőle , mert a játék során ezekből többet is birtokolhatnak a játékosok.
A játékszabály szerint a dobásoknak megfelelően lépnek előre játékosok. Minden ponthoz azonban tartozik egy húzahtó rendszámtábla- a képzeletben megelőzött autókat tekintve- Ha pl 5-öt dobott a játékos akkor 5 rendszámtáblát olvashat el. Ha mindegyik sikerül akkor előre léphet 5-t. Ha nem akkor annyit lép előre amennyit sikerült elolvasnia. A jól elolvasott rendszámtáblákat megkapja a játékos a játék végéig. Az a játékos győz, akinek a legtöbb rendszámtábla van a birtokában.
A játéklapot jó ha közösen készítjük el a gyerekekkel. Beszéljük meg, hogy milyen elemek legyenek a játéklapon, milyen tájat fessünk r, vagy montázsoljunk rá. S minden képen közösen készítsük el a gyerekekkel. A pálya is lehet nyitott természetesen. Mi földön játszható méretben készítettük el, azért, hogy kényelmesen köré gyűlhessünk. Természetesn asztali változatban is ugyanolyan jó játék lehet.
Ez a játék sokáig volt kedvencük a gyerekeknek. Sokszor szabadidőben is elővették játszani. A bővülő mássalhangzókkal mindig újultak a rendszámtáblák. Jellegzetessége miatt a nagybetűk és a betűkapcsolatok gyakorlása egyszerre valósult meg általa. A sok variáció és a véletlen szerepe miatt újra és újra a pontos olvasás került előtérbe , ami ennek az időszaknak a legfontosabb feladata.