mM betű gyakorlás

harmincnyolcadik nap
mM  betű
gyakorlás
 
Bemelegítés
 
 a ú Ó M e ő U  i Í m  m Á  ú  é  m  ü  ö  Ő  É  u  ű m  á  e  ó  Ú   M  stb...
 
Adjuk meg  a nap hangulatát egy jó dallal, és szép, izgalmas  képekkel:
 
Csörömpölők Együttes: Medve-nóta
 
Mi a különbség a medve és  maci jelentése között?  lehet a rávezető kérdésünk a következő gyakorlathoz.  S remélhetően  hamar  kiderül, hogy  a maci  az bizony  a z egyik legjellegzetesebb plüss, textil játéka  a gyerekenek. Kevés gyerek   van , azt gondolom akinek kis korában  ne   lett volna  valamilyen  játék macija. S persze mindenki macija  más és más, érzelmi  okok miatt,  még akkor is ha külsőre  egyformának tűnik.
A következő feladat egyénileg elvégezendő- de  nem  gond azt sem természetesen, ha  a gyerekek  párokat vagy kis  csoportokat alkotva együtt  értelmezik és végzik el a feladatot. Jó kis  beszélgetések, élmény cserék alakulhatnak ki a spontán szerveződött csoportokban, ami minden képen erősíti a gyerekeknek  egymás megismerését, toleranciáját  egymás iránt.  A gyűjtés  természetesen  szóban is  folytatódott, mikor mindenki kész lett a saját   elrendezésével, s  ezek a szavak is hozzákerültek az előző nap  szógyűjteményéhez . Mint pl  a mosoly, mosolyog
Egyéni olvasó és betű felismerő gyakorlatra ( pl.tapogatható  betűk ) azonban szükség  van  most is.    Sok mindennel lehet színesíteni,  érdekessé tenni a folyamatot, de a betűk és betű kapcsolatok  gyakorlása  nélkül nem lehet elsajátítani az olvasás  tudományát.

Az egyik legsikeresebb játékötletem volt ebben az időszakban az autós játék. A játék nagyon egyszerű , s bárhol könnyen elkészíthető. A tegnap említett - gyűjtött  autó képek - a játék "bábúi illetve "nyereményei" is egyben.
Jó ha sok van belőle , mert  a játék során ezekből többet is birtokolhatnak  a játékosok.

A játékszabály szerint a  dobásoknak megfelelően  lépnek előre   játékosok. Minden ponthoz azonban tartozik egy húzahtó  rendszámtábla- a képzeletben megelőzött autókat tekintve- Ha pl 5-öt dobott a játékos  akkor  5  rendszámtáblát  olvashat el. Ha  mindegyik sikerül akkor előre léphet  5-t. Ha nem akkor annyit lép előre amennyit sikerült  elolvasnia.  A jól elolvasott rendszámtáblákat  megkapja  a játékos   a játék végéig. Az  a játékos győz, akinek  a legtöbb rendszámtábla van a  birtokában.

A játéklapot jó ha  közösen készítjük el  a gyerekekkel. Beszéljük meg, hogy  milyen elemek legyenek a játéklapon, milyen tájat fessünk r, vagy  montázsoljunk rá.   S minden képen közösen készítsük el a gyerekekkel. A pálya is  lehet  nyitott természetesen. Mi  földön játszható méretben készítettük el, azért, hogy kényelmesen   köré gyűlhessünk. Természetesn asztali változatban is ugyanolyan jó játék lehet.

Ez a játék sokáig volt kedvencük a gyerekeknek. Sokszor szabadidőben is elővették játszani.  A bővülő mássalhangzókkal  mindig  újultak a rendszámtáblák.  Jellegzetessége miatt  a nagybetűk és a betűkapcsolatok gyakorlása egyszerre  valósult meg általa. A sok variáció és a véletlen szerepe miatt újra  és újra  a pontos olvasás került  előtérbe  , ami ennek az időszaknak a legfontosabb feladata.