Írott betűk tanítása Freinet-s gyakorlatomban 8.rész: r

A legkésőbb kialakuló hang a  kisgyermek  beszédtanulásában az "r".
Írásilag is  okoz némi nehézséget azzal, hogy épp ellentétes irányba halad, mint a c, d, g.  Viszont sok olyan szóval  bővül általa a gyakorlási lehetőség ami kellemes, ismert  fogalmak számukra. 
 
Így használjuk ki ezt a lehetőséget, egy  kis "pihenésre-gyakorlásra" azzal, hogy több napot szánunk a  másolás, tollbamondásos  gyakorlatoknak. az utolsó nagy  egység előtt. Elegendő szó áll rendelkezésre a  változatos gyakorlatokhoz.
 
Az olvasás és írás tanulás nagyon fontos állomása, amikor  a gyerek ráébred  arra, hogy ő maga is képes leírni - minden külső segítség nélkül - amire gondol .  Ennek példája, ez a  feladat nélküli, a tudás  öröméből fakadó  szabadszöveg  és  szabadrajz is. Amikor tanítványunk már ennél a fázisnál tart, megnyugodhatunk, jól végeztük addigi munkákat. Elindult a saját  szövegírás útján. Készség szintű betűismerettel, ami természetesen az olvasási technikájában is  jelentős előrelépést  eredményez