éÉ-betű 1 nap ismerkedés

huszonnegyedik nap
éÉ betű
ismerkedés

blattolás

ue eu üe óe úe űe ie  ei  eü  eő  ae  ea űe eú íe  ei áe ea eő ie  öe  eo   stb

Az utolsó megtanulandó magánhangzóhoz, az éÉ betűhöz érkeztünk. Ez minden képen lelkesítő. Hamarosan egy kisebb ünnepséget is tartunk majd, csak előtte még ezt a betűt alaposan rögzíteni kell.
Kezdjük most is a betűhöz kapcsolódó képpel. Ehhez a  betűhöz képileg  csak egyetlen   fogalmat használtam fel, az építőkockát. Építésre invitáló  lap ez,  és minden  esetben  nagy  építkezésekbe is fogtak  diákjaim.





Már  maguktól is meg tudták fogalmazni ekkorra  a legfontosabb  különbséget,- az ékezetet-. s azokat a  feladatokat is  amit el kell végezniük a betű rögzítéséhez.
  • Betűk gyűjtése, kivágása,  beragasztása a kijelölt  helyre a munkalapon
  • Szógyűjtés
  • Olvasó lapok feladatainak elvégzését
  • a taktilusos  rögzítés
  • Saját   hívókép  és  saját színezésű betűk elkészítése

S nem utolsó  sorban az  építőkockákkal  való   játék. ( az életünk könyvébe  is bekerültek az építkezésről készült  fotók közül jó pár) Az építkezés a későbbiekben is  kedvelt időtöltése volt osztályaimnak.
Szógyűjtés
Mivel a kép  nem igazán inspiráló a szógyűjtéshez, saját  fogalmaikkal kell azt létrehozni.
építőkocka
építés, épület ,építész
égbolt
ég (máris beszélhetünk az azonos  akakú szavakról nyelvünkben)
év
érem
érzés
évszakok
élet
édes
Éva / Évi
Éliás
étel
étterem
éjszaka, éjjel, éjfél,
 Ha  nincs idő mód a saját betűlap elkészítéséshez , a  nyomtaott  is megteszi



olvasó gyakorlat


Ha énekelni is támadna kedvünk akkor  az Éliás-Tóbiás  egy tál dödölle.....  kezdetű, óvodában  már tanult  dalt is feleleveníthetjük, jókedvre  hangolás gyanánt-
ÉS/vagy az Ég a gyertya , ég  kezdetűt.
 Jólesik  a gyerekeknek  -úgy tapasztaltam- az óvodában tanult versekre, dalokra  való visszaemlékezés