huszonnegyedik nap
éÉ betű
ismerkedés
blattolás
ue eu üe óe úe űe ie ei eü eő ae ea űe eú íe ei áe ea eő ie öe eo stb
Az utolsó megtanulandó magánhangzóhoz, az éÉ betűhöz érkeztünk. Ez minden képen lelkesítő. Hamarosan egy kisebb ünnepséget is tartunk majd, csak előtte még ezt a betűt alaposan rögzíteni kell.
Kezdjük most is a betűhöz kapcsolódó képpel. Ehhez a betűhöz képileg csak egyetlen fogalmat használtam fel, az építőkockát. Építésre invitáló lap ez, és minden esetben nagy építkezésekbe is fogtak diákjaim.
Már maguktól is meg tudták fogalmazni ekkorra a legfontosabb különbséget,- az ékezetet-. s azokat a feladatokat is amit el kell végezniük a betű rögzítéséhez.
- Betűk gyűjtése, kivágása, beragasztása a kijelölt helyre a munkalapon
- Szógyűjtés
- Olvasó lapok feladatainak elvégzését
- a taktilusos rögzítés
- Saját hívókép és saját színezésű betűk elkészítése
S nem utolsó sorban az építőkockákkal való játék. ( az életünk könyvébe is bekerültek az építkezésről készült fotók közül jó pár) Az építkezés a későbbiekben is kedvelt időtöltése volt osztályaimnak.
Szógyűjtés
Mivel a kép nem igazán inspiráló a szógyűjtéshez, saját fogalmaikkal kell azt létrehozni.
építőkocka
építés, épület ,építész
égbolt
ég (máris beszélhetünk az azonos akakú szavakról nyelvünkben)
év
érem
érzés
évszakok
élet
édes
Éva / Évi
Éliás
étel
étterem
éjszaka, éjjel, éjfél,
olvasó gyakorlat
Ha énekelni is támadna kedvünk akkor az Éliás-Tóbiás egy tál dödölle..... kezdetű, óvodában már tanult dalt is feleleveníthetjük, jókedvre hangolás gyanánt-
ÉS/vagy az Ég a gyertya , ég kezdetűt.
Jólesik a gyerekeknek -úgy tapasztaltam- az óvodában tanult versekre, dalokra való visszaemlékezés