A következő egység , az l-b-h-k-betűk tanítása volt, hiszen mindegyik ugyanúgy kezdődik. Már talán írtam, de megismétlem itt is, hogy én az írott betűk tanítását mindig akkor kezdtem el amikor a nyomtatott betűk tanítása már befejeződött. Így az egyáltalán nem okozott problémát már számukra, hogy apró különbségeknek milyen fontos szerepe van a betűt illetően. Hiszen azt már megtanulták a nyomtatott betűk tanulása folyamán. Sőt itt épp az volt a könnyebbség számukra, hogy azonosan kezdődnek ezek a betűk.
S , hogy miért is azonnal értelmes szavak írásával gyakoroltak? Nagyon egyszerű a magyarázat. A Freinet pedagógiában igen fontos szerepe van az un. szabad szövegnek.
Freinet elsők között egy betű nyomdát vásárolt tanítványainak, hogy azzal tudják saját szövegeiket megalkotni és persze sokszorosítani is.
Az én osztályaimban is volt betű nyomda (KIS BETŰS) , amelyet az olvasás tanulás sorrendjében kaptak meg betűkként. S mire az írás tanítás elkezdődött, addigra Ők már készítettek saját - nyomtatott- szövegeket. (Sőt már az első osztály újságunk is megjelent az előtt, mielőtt az írott betűk tanítása elkezdődött volna Kedvenc betűm címmel.)
Így számukra az a legtermészetesebb dolog volt, hogy a betűk, a szavak megjelenítésre valók, s meg kell tanulni pontosan ahhoz, hogy használni tudják
. Az év eleji befektetés - a betűk jellemzőinek pontos megismerése, keresése, olvasási gyakorlatok felépítése itt is kamatozott. Ki lehetett hagyni az értelmetlen betű alakítási technikákat