A Jungi szinkronicitás

Többször előfordult már velem, hogy foglalkoztatott  valami téma és  váratlanul, "szembe  jött velem" egy új könyv a pszichológia, szociálpszihológia területéről, vagy  kezembe akadt   -teljesen mást keresve- egy régi feljegyzésem.

Most is ez történt.
Egyik  hozzászóló kérdezte, hogy lenne -e kedvem írni egy  átlagos Freinet -s   napról? Ezt meg is tettem. (Egy átlagos Freinet-es nap  címmel) Pár napra  rá hivatalos  papírokat rendezgettem, mikor csak  úgy előbukkant egy   dossziém közöttük , s kinyitva ez volt az első ,mondat amit olvastam:
 
Egy átlagos nap pillanatképei
 
Két és fél oldal  csupán, s valamikor 1992-93  táján írtam, az akkori  Közoktatási Fejlesztési Alap  Pályázatába beküldött  összefoglalómba. Illuszrtációként az osztály életének szavakba  foglalt "fényképeként" , a sok valós fénykép mellé.
 
Azt gondolom, mi sem  bizonyítja  jobban  ennek a pedagógiának az érzésekre és a   gondolkodásra gyakorolt hatását, hogy 20 év múltával is ugyanaz a kellemes   nyugodt légkör  nyomata került felszínre  bennem , -anélkül, hogy utána néztem volna az akkori  eseményeknek-,  mint amit akkor   frissen  vetettem  papírra.
 


 
 
ui.
Freinet nagy tisztelője  volt  és levelézésben is állt Junggal egy időben, mint oly sok fontos gondolkodóval korában. Ezért is  adtam e bejegyzés címének a Jungi szinkronicitás címet. Tisztelegve  e két jelentős , gondolkodást  formáló, embernek Jungnak és Freinet-nek.