Számok varázsa II.rész 9-es 10-es számkör és a munkakártyák

 
 
 Ha sikerült az előző  8 számfogalmat  jó szinten  abszolválnia  a gyerekeknek, jöhet a 9 és 10 számfogalom kialakítása. A menete most is ugyanaz mint korábban, ami már megszokottá válhatott a gyerekeknek.

számjegy írásának  gyakorlásai
összeadások, kivonások megfogalmazása  a gyűjtött képek alapján



 Van ok egy kis ünneplésre is a 10-hez érve, hiszen minden  műveletnek alapja  10  számjegy és az alapvető műveletek és  jeleik  ismerete, és biztos használata.

Innentől következtek a szokásos  feladatlapos, munkafüzetes,  vagy tábláról másolós, és hangzás után leírós feladatok. Mindegyik nagyon fontos. Először  persze  csak 10-es számkörben.  Hiszen ezeket a  formákat is  tanulni és  megszoknia  szükséges  gyerekeknek. Márcsak azért is mert  a későbbiekben ezekkel a taneszközökkel / oktatási módokkal fog találkozni.
 
Ha a 10-en  belüli  számolások jól mentek, a felmérések is igazolták érzéseimet , akkor  jöhetett a  továbblépés 20-ig.
Itt már nem gyűjtögettünk képet (nem volt már  rá szükség), viszont az ujjak használáta még szükség lehetett.
 
Ebben a helyzetben : a Tedd a 10-et  a fejed- azaz jegyezd meg, hogy a 10 fejedben van - a többbi az ujjaidon módszerrel dolgoztam.
 
Én a Hajdú féle  matemetika könyvet használtam  végig a négy  évfolyamon át, s  munkakártyákkal, egészítettem ki.  Ime  néhány közülük: