Széchenyi felajánlja egy évi jövedelmét

  A beszélgető körök kötetlensége magával hozta a tanulási - tanítási módszerek változását is. A munkakártyák rendszere erre nagyon jó segítség volt. A feladatokat így a gyerekekhez igazíthattam teljes mértékben. S ők maguk megválaszthatták, hogy melyik feladatsort végzik el.

Megszünt az unatkozás és az engem nem érdekel, nem tudom megcsinálni, vagy épp ellenkezőleg én mindent elvégeztem, tehát győztem hozzáállás. Mivel minimum 2 munkakártyát készítettem egy -egy olvasmányhoz, választania kellett mindenkinek, hogy melyiket végzi el. Voltak csoportos, de egyéni feladatok is rajta.Így állandó mozgásban volt az osztály kapcsolatrendszere.

Feladatokra álltak össze, s nem baráti körbe. Választani viszont egyet mindenkinek kellett. Így a döntéseik súlyát - ha kicsiben is- de naponta többször is átérzeték, gyakorolták. Megtanulták- a tananyag mellett, hogy vannak dolgok amikben nem ruházhatják át másra a felelőssőéget. Ez így persze nagyon komolyan hangzik - merthogy az is- de a napi életben ez inkább egy jóhangulatú tanulási folyamat volt nekik, mint súlyos teher.



S mint látható az előadáshoz elég az esőköpeny , vagy széldzseki is . A gyerekek hihetelenül kreatívak.