A projekt ezen része egy beszélgetőköri élmény folyománya volt először. (Később már tudatosan építettem be a következő osztályoknál). Egy megkönnyezett hajvágásból indult, viszont óriási lehetőséget adott arra, hogy egy jóval későbbi tananyagot bemutasson. Nagyon jó "játék " volt akkor a hajszálak hosszúságának összehasonlítása, grafikonba rendezése. Volt bőven idő is még rá, elementáris érzelmekkel telített volt, amit nem lehet, csak úgy előállítani.
S egy-két év múlva mikor a matematikából a grafikon volt a tananyag, csak fel kellett lapozni ezt az életünk könyvét. Mindenki számára érthető volt, hogy mi is ez a fogalom, hogyan készítjük, hogyan értelmezzük, hiszen minden lépést maguk végezték el . El nem felejthetően.Ez Freinet pedagógia terminológiájában használt : saját élményű tanulás egyik remek példája is egyben. A pedagógus figyel és beemel az adott napba olyan részeket is amire nem készült fel, mert nem is készülhet fel rá, hiszen nem tőle indul, viszont meglátja benne a lehetőséget, egy későbbi tananyag érthetővé tételére. Itt persze még nem volt fontos , hogy tudják-tanulják meg a szakkifejezést. Viszont mikor egy év múlva múlva elővettem és azt mondtam, hogy: Na ez a grafikon !, akkor egyöntetű volt a reakció. Ez az? Ennyi? Akkor ez könnyű, értem!
Bővebben: http://freinetnk.blogspot.hu/2012/09/en-elmeny-projekt-6resz-varatlan-kitero.html
Bővebben: http://freinetnk.blogspot.hu/2012/09/en-elmeny-projekt-6resz-varatlan-kitero.html