Rövid-hosszú

A projekt  ezen része  egy beszélgetőköri élmény  folyománya volt  először. (Később már tudatosan  építettem be  a következő  osztályoknál). Egy  megkönnyezett hajvágásból indult, viszont  óriási lehetőséget adott arra, hogy egy jóval későbbi  tananyagot bemutasson. Nagyon jó "játék " volt akkor a hajszálak  hosszúságának összehasonlítása,  grafikonba  rendezése. Volt bőven  idő is még rá, elementáris érzelmekkel telített volt, amit nem lehet, csak  úgy   előállítani.  
S  egy-két év múlva mikor a  matematikából a grafikon  volt  a tananyag, csak fel kellett  lapozni ezt az életünk könyvét. Mindenki számára  érthető volt, hogy  mi is ez a fogalom, hogyan készítjük, hogyan értelmezzük, hiszen minden lépést  maguk  végezték el . El nem felejthetően.Ez  Freinet pedagógia terminológiájában  használt : saját élményű tanulás egyik remek  példája is egyben. A pedagógus  figyel és  beemel  az adott  napba olyan    részeket is amire  nem készült fel, mert nem is készülhet fel rá, hiszen nem tőle  indul, viszont  meglátja  benne  a lehetőséget, egy későbbi  tananyag érthetővé tételére. Itt persze még nem volt fontos , hogy  tudják-tanulják meg a szakkifejezést. Viszont mikor egy év múlva  múlva  elővettem és   azt mondtam, hogy: Na  ez a  grafikon !, akkor egyöntetű volt  a reakció. Ez az?  Ennyi? Akkor ez könnyű, értem!

Bővebben: http://freinetnk.blogspot.hu/2012/09/en-elmeny-projekt-6resz-varatlan-kitero.html