Az áÁ betú tanítása már magába foglalja
a betűkapocsolatok olvasásának tanulásás is.
Itt találkozik eslőször a gyermek azzal, hogy értelmetlen
betűkapcsolatokat kell kiolvasnia, nemcsak
magában egy-egy betűt.
Ezért ez igen fontos lépcsőfok a tanulás folyamatában, s
lehet, hogy a tökéletes elsajátítás 3 napot is igénybe vesz
.Viszont ezzel nem szabad spórolni, feléből-harmadából elvégezni,
mert ez alapozza meg az összes többi betű
összekapcsolási technikáját.
Az első három feladat után
a sorrendeken nyugodtan lehet változatni,
a lényeg, hogy mindegyiket elvégezze a gyermek.
A fényképeket praktikus word-be lementeni és úgy kinyomtatni.
Ez szabadon megtehető, ugyanakkor a módszer , az összes tartozékával együtt
szerzői jogvédelem alatt áll, így
kereskedelmi forgalomba nem hozható ,
csak magáncélra használható!
1. Motivációs kép megnézése, majd lefordítás után elmondása, hogy mire emlékszik a látotattakból.
2. Beszélgetés a kép kapcsán a gyermekben feljövő, emlékekről, élményekről
3. Elmagyarázása, hogy az a vessző, ami a korábban megismert " a " fölött van, a egy új hangot és betűt eredményez. Ugyanakkor, ahogy az a-nál, itt is két alakja van a betűnek: nagy és kisbetű.
4. A színes betűlapból, vagy újságból áÁ betűk kivágása (5-5) db, és a 2 álarc jelölt területre beragasztani
5, A körvonalazott áÁ betűk kiszínezése tetszőleges színnel /mintával (ezel az elsődleges betű "beazonosítás" megtörtént
.
6-7 .Következő egység , szavakban megkeresése az aktuális betűnek (áÁ-nak) Álarcos lap meg az emberes, tájképes lap.) Szükség szerint szó és fogalom magyarázattal. (pl hogy ki volt Álmos vagy Ajtony, vagy Szt. Ágoston,. Ezen a lapon az is feladat, hogy a többi személyt tetszés szerint helyezze el a betűk mellett, vagy jelölje , hogy melyik ki!. Az álarcok közül pedig válasszon ki egyet és színezze olyanra amilyenre neki tetszik. Itt beszélhetünk arról, hoyg a nagybetűknek mi a szerepe , (személynevek, települések neveinél)
8-9. Következik az első olvasó- gyakorlat., mégpedig az az oldal, ahol a faág, ásó, árvácska van. Önálló betűk olvasása és összekapcsolt betűk -egy levegővel történő kiolvasása (Az alagutak kivágás után menjenek az aA lapra.)
10. A többi olvasólap feladatainak jó szntű elvégzése a biztosíték arra, hogy teljesen és jól rögzüljön az aA és az áÁ betű felismerése, olvasása.
11. Minden új napot ami erre a betűre fordítódik érdemes egyenkénti betűsorral kezdeni. Befejezni pedig a a korong-játékkal. Ennek szabálya nagyon egyszerű és minden betűnél használható,/használandó.
12. Korongjáték. A piros korongok kivágása után, azok fehér felére fel kell ragasztani az alatta lévő betűket (egy korong, egy betű)majd piros felükkel felfelé összekeverni a korongokat, és egy dobokockán kidobott mennyiségnek megfelelő korongot piros felével magunk elá húzni egy sorba. Megfordítás után, pedig olvassa fel a gyeremek, hogy milyen betűk vannak rajta. Érdemes leltárt is készíteni a dobásokból ,azokat a füzetbe rögzíteni.