Instant betűtanítás 2. áÁ betű

 Az  áÁ betú tanítása már magába  foglalja 
a betűkapocsolatok  olvasásának tanulásás is.
Itt találkozik  eslőször  a gyermek azzal, hogy értelmetlen 
betűkapcsolatokat kell kiolvasnia, nemcsak
magában egy-egy  betűt.

Ezért ez igen  fontos lépcsőfok a tanulás folyamatában,  s  
lehet, hogy a tökéletes  elsajátítás 3 napot is  igénybe  vesz
.Viszont ezzel nem szabad  spórolni, feléből-harmadából  elvégezni, 
mert ez alapozza  meg  az összes  többi  betű
 összekapcsolási technikáját. 


Az első három  feladat után 
a sorrendeken nyugodtan lehet  változatni, 
a lényeg, hogy  mindegyiket elvégezze a gyermek.  
A fényképeket  praktikus word-be  lementeni és úgy kinyomtatni.
Ez szabadon megtehető, ugyanakkor a módszer , az összes  tartozékával együtt
 szerzői jogvédelem alatt áll, így 
  kereskedelmi forgalomba nem hozható , 
csak magáncélra használható!

 1. Motivációs kép megnézése, majd   lefordítás után   elmondása, hogy mire emlékszik  a látotattakból. 

2. Beszélgetés a kép kapcsán a gyermekben  feljövő, emlékekről, élményekről

3. Elmagyarázása, hogy az a vessző, ami a korábban megismert " a " fölött van, a egy  új hangot és betűt eredményez. Ugyanakkor, ahogy az a-nál, itt is két alakja  van a betűnek: nagy és kisbetű. 

4. A színes  betűlapból, vagy újságból  áÁ betűk kivágása (5-5) db, és a 2 álarc jelölt területre beragasztani

5, A körvonalazott  áÁ betűk kiszínezése tetszőleges  színnel /mintával (ezel az elsődleges betű "beazonosítás"  megtörtént
.
6-7 .Következő egység , szavakban  megkeresése  az aktuális  betűnek (áÁ-nak) Álarcos lap meg az emberes, tájképes lap.) Szükség szerint szó és fogalom magyarázattal.  (pl hogy ki volt  Álmos vagy Ajtony, vagy Szt. Ágoston,. Ezen a lapon az is feladat, hogy a  többi személyt  tetszés szerint  helyezze  el a betűk mellett, vagy  jelölje , hogy melyik ki!.  Az álarcok közül pedig válasszon ki egyet és színezze olyanra  amilyenre  neki tetszik. Itt beszélhetünk arról, hoyg a nagybetűknek mi  a szerepe , (személynevek, települések neveinél)

8-9. Következik az első olvasó- gyakorlat., mégpedig az az oldal, ahol a faág, ásó, árvácska  van. Önálló betűk olvasása és  összekapcsolt   betűk -egy levegővel történő kiolvasása (Az alagutak  kivágás után menjenek az  aA lapra.)

10. A többi olvasólap feladatainak jó szntű elvégzése  a biztosíték arra, hogy teljesen és jól rögzüljön az  aA és az áÁ betű felismerése, olvasása.

11. Minden új napot ami erre  a betűre fordítódik érdemes egyenkénti  betűsorral kezdeni. Befejezni pedig a  a korong-játékkal. Ennek szabálya   nagyon egyszerű és  minden  betűnél  használható,/használandó.

12. Korongjáték. A piros korongok kivágása  után, azok fehér  felére  fel kell ragasztani az  alatta lévő betűket (egy korong, egy betű)majd  piros felükkel felfelé összekeverni a korongokat, és egy dobokockán kidobott mennyiségnek megfelelő korongot piros felével  magunk elá húzni egy sorba. Megfordítás után, pedig  olvassa  fel a gyeremek, hogy milyen betűk vannak rajta. Érdemes leltárt is készíteni a dobásokból  ,azokat a füzetbe rögzíteni.