Instant betűtanítás 3. rész , oó betű

Az oó betű tanítása  nem sokban különbözik  folyamtában az előző betűtől, de  mindig kell lennie, valami  plusznak , újdonságnak a szokásos  gyakorlatok mellé, ami  fenntartja az érdeklődést, illetve kis pihenést is  ad a feszített munkájában.
 Mostegy versike  megtanulása, a hozzá kapcsolódó szómagyarázatokkal, és egy  pontozott rajzocska összekötése, kiszinezése ez a plusz. .Ez  utóbbi a többi  betűnél is benne lesz szintén a feladatokban. Két napnyi anyag ez, de lehet 3-4 is ha  ha szükséges. Gyereke  válogatja.

A fényképeket  praktikus word-be  lementeni és úgy kinyomtatni.
Ez szabadon megtehető, ugyanakkor a módszer , az összes  tartozékával együtt
 szerzői jogvédelem alatt áll, így 
  kereskedelmi forgalomba nem hozható , 
csak magáncélra használható!


1-2. Montázs   megnézegetése, visszaemlékezés a látottakra, és beszélgetés a képek kapcsán.
3. Megbeszélése annak, hogy ennél  a betűnél valóban a mérete (illetve  a szóban elfoglalt helye  ) szerint használjuk a kis és  nagy oó-betű kifejezést. Vagyis teljesen mást értünk itt, a kis és nagybetű fogalmán, mint az  aA vagy áÁ betűk esetében. Ez nagyon fontos! Mint ahogy az is, hogy  bár itt a betűkép ugyanaz, de ami az  aá esetében a vessző következében új hangot is eredményez, itt csak a kiejtés hosszában  jelenik meg. 

4. Bemelegítő gyakorlatként, kezdjük itt is a már  tanult betűk 2 sorba rendezett felolvasásának meghallgatásával. FONTOS  Ne legyünk engedékenyek a pontosságban. korrigáljunk, olvastassuk újra.

5-6-7-8.Betűk kivágása  újságból vagy betűlapból és beragasztása a két egymás alatti sorba. (oroszlán, óra sor). Az latta lévő szavak értelmezése, ponttal jelölése az oó betűknek, és rajz készítés a szavak alá. Körvönalazott betűk színezése,  és saját  oó betűre emlékeztető  rajz a téglalpba melléjük.

9. A következő lapon soronként az, oó betűk leltározása a mellette lévő kék területre,  majd az összes   betű hangos felolvasása  részéről.

10. Két betűs betűkapcsloat olvasása, Törekedjünk, arra, hogy pontosan  olvassa. Inkább lassabban, de  pontosan.

11. A következő  napban  nagyrészt az olvasásé a főszerepe, bár itt is van egy kis   monotoniást  megtörő feladat. Láthatóan kiegészül  hárombetűs kapcsolattal is, ami  meglepően nehéz lesz számára. Ebben nem is kell   törrekednünk a tökeletességre. ez csak szoktatás ahhoz, hogy  megtanuljon  hármas  betűegységekben  olvasni. S amennyire  könnyű egy  magánhangzót önállóan, vagy kettesével kiolvasni, annyira nehéz ez, három magánhangzó összekapcsolásakor. Ezen elég egyszer   átverekednie  magát, de  nem hagyjuk ki semmiképp.

12.Képek azonosítása a fogalomhoz, beszélgetés az órákról.
13. oroszlánfej megrajzolása a pontok összekötésével, kiszinezés
14. Játék az összes koronggal (már az oó betúk bevomásával is) (dobókockával kidobb érték szerinti  korongválasztás, annak kiolvasása