Az ismeretek tudássá alakulásához rendszeres ismétlésekre, gyakorlásra no meg leülepedési időre van szökség. E nagy egység - a magánhangzók egységére gondolok- végére érve szükséges a megállás. Nem lehet állandóan új és új ismeretekkel tömni a gyerekek fejét. Kell időt hagyni a nyugodt, "lazulós" gyakorlásra, bevésődésre is. Most pont ennek van itt az ideje. Ez lehet akár két hét is. Nem időpazarlás, hanem tudássá alakulás ideje ez. Lehet egy hétbe is besűríteni ha jobb szintű már a betűismeret. Gyereke válogatja- A lényege a pontosság, a belátható időráfordítás részéről. Nincs semmi extra, nyugalom, kiszámíthatóság és igényes olvasás a három szempont aminek teljesülni kell ebben az időszakban
A végén pedig egy felméréssel megnézhetjük, hogy mennyire volt sikeres az elmúlt pár hét. A legfontosabb, hogy bár a gyermek végzi el, de a teszt eredménye a mi munkánkról állít ki bizonyítványt. Megmutatja, hogy mily területek sikkadtak el, melyek tölthetnek el nyugalommal, mik vannak rendben, s mikk problémásak, a melyekre a következő gyakorlatokban figyelni kell. be kell építeni a gyakorlatokba, hogy korrigálódjanak, átalakuljanak a bizonytalanságból, tévedésből, pontos tudássá. Ez csak rajtunk múlik. senki máson!