Elérkeztünk az egyik legproblémásabb betűhöz a pP-hez. Igyekeztem minél távolabbra helyezni a bB betűtől, hogy az minél jobban, minél stabilabban rögzüljön. Eddigre már számtalan esetben találkozott a gyermek vele, így most itt az ideje, hogy következő szintre léphessen tudása. Nemcsak kép, hanem hangzásbeli hasonlóság is nehezíti a megkülönböztetést a két kisbetű között Ezeket a különbségeket nem elég egyszer elmondani, hanem a tévesztéseknél ( ami teljesen természtes még most) mindig el kell magyarázni. Erre a betűre épp a nehézségek miatt jóval több időt is szánok mint a korábbiakra. Akár egy hétnyit is.
Eddigre a gyerekek megunják a szokásos feladatokat, Már nem biztonságot jelentenek, hanem : "már megint ez van" unalmát, hiszen megtanulták a rendszert . Viszont a gyakorlatokra továbbra is szükség van, ezért új "köntösbe" raktam őket, hogy a monotonítást felváltsa egy kis újszerűség, habár a faladat maga nem változik . Értelmetlen és értelemmel bíró szótagok olvasása, szómagyarázatok, mondatok olvasása és azokhoz kapcsolódó kérdések alkotják továbbra is az elvégzendő feladatok sorát.
Pirossal a szövegekben átírtam a még nem vett betűket, amiben a felnőtt vagy nagyobb testvér segítségére van szükség kiolvasáskor. S nyílván végig is kell hallgatni az összes szó és mondat elolvasását. A pontozott képek körberajzolása is fontos természetesen és nem elhagyható, a mozgáskoordináció finomítása miatt.
Az értelmes szavakat -a feladtatok második részében- csoportokba rendeztem, azért, hogy gyakorlják a csoportnevek (halmazok) megnevezést. Kérdezzünk is rá az egyes csoportokra! Hogyan nevezné el az adott csoportot egyetléen szóval, ami mendegyik benne lévőre igaz? ( Étel, ruha, stb)
Egy új feladat az is, hogy a keresztnév választásos résznél már nem odahuzogatni, hanem a téglalapokba nyomtatott betűkkel beírni kell a választott nevet, Kétszer is előfordul ebben a feladatsorban ugyanaz az arcképsor. A másodiknál hagyjuk , hogy akár más betűvel kezdődő neveket adjon az arcokhoz.
Ahol a szövegekhez nem írtam kérdést (mert nem volt rá hely,) ott természtesen saját kérdésekkel kell pótolni ezt a feladatrészt.
A címerek újra előjönnek - mint a magánhangzók tanulásának vége felé-, egyrészt , hogy gyakorolják, mire is való a nagybetűk tanulása, másrészt kitekintés szűkebb világukból, A gyerekeknek ebben az életkorban még nincs fogalma arról, hogy mit jelent a saját lakóhelye és esetleg a környéke közelében lévő falu, város ismeretén kívül , hogy az ország sok településből áll. Így egy kis plusz ismerethez jut e téren is.Ha van lehetőség rá , persze utána is lehet nézni az interneten ezeknek a településeknek pár fénykép erejéig, hogy lássa milyen különböző és szép helyek találhatók az ország fogalmához kapcsolódva.