Mint ahogy a 8-as szorzósor ( régi nevén :szorzótábla) itt is a 4-es szorzó minden alkalommal elő kell kerüljön, kezdés és zárásként is egy-egy foglalkozás alkalmából!
Amikor eljut oda a gyerek, hogy fejből le tudja írni magát a sorozatot akkor már gyakorlatilag félig tudja is. Persze nem kell ennyivel megelégedni, a gyakorlás továbbra is szükséges,de engedjük nézni, miközben szorzatokra kérdezünk rá. Látni fogjuk az arcán, hogy mikor rögzült már teljes biztonsággal.
A mostani munkakártyasorozat. (hasonlóan az előzőhöz) más tananyagokat elevenít fel, vagy alapoz meg. matematikai, geometria fogalmak megtanítást is tartalmazza, miközben a munkáltató része, akár mechanikusnak is mondható. Azonban közben fejlődik a megfigyelő, és új fogalommal való ismerkedős cselevése is. , Feladat lesz a különböző számolási algoritmusok gyakoroltatása is.
Talán el kell mondanom azt is, hogy mi a Freinet pedagógiában a munkakátyák szerepe? Ezek maguk a "tankönyvek". A gyerekekre nincs ráömlesztve a tk-ek + munkafüzetek tömege az év elején. Mivel nincsenek is! Témakörökként, mini vagy nagyobb projektekben fokozatosan jelenik a tananyag maga. Ami természetesen megegyezik hazánk tananyagával.
A másik fontos jellemzője, hogy a munkakártyák biztosítják az órák szervezési módját, azzal, hogy a gyerekek szabadon választhatnak az adott (minimum 2) kártyák közül, viszont az azon lévő feladatok elvégzése kötelező (segítségnyújtással ha szükséges) . Az eredményességről szóban,vagy írásban számot kell adniuk minden esetben..
A munkakártyák bekerülnek az osztály "könyvtárába", bármikor elővehetőek , elvégezhetőek újra, vagy gyakorlásként, esetleg hiányzás miatti tananyag pótlásként. Ez mint egy tudásbázis az osztály közös tulajdona.
A jelenlegi mini projekt kártyáihoz: .
Az első munkakártya a projekt indító kártyája, ezzel indít a pedagógus/ szülő .
Az ezt követő kártya és vágólap az első feladata a gyerekeknek. Amivel nem egyidőben lesznek valószínűleg kész, de meg lehet-/ adott esteben akár kell is! egy időtartamot határozni.Ez semmiben sem különbözik egy "hagyományos" pedagógiától. Nyílván ellenőrzéssel kell zárulnia, meg a tapasztalatok megfogalmazásával a gyerekek részéről.
Ezt követi a magának a 4-es szorzósornak a megismerése.A zölddel írt rész a pedagógus/szülő számára segítség, hogy hogyan építse fel a a kérdéseket a gyakorláshoz.