számjegy írásának gyakorlásai
összeadások, kivonások megfogalmazása a gyűjtött képek alapján
Van ok egy kis ünneplésre is a 10-hez érve, hiszen minden műveletnek alapja 10 számjegy és az alapvető műveletek és jeleik ismerete, és biztos használata.
Innentől következtek a szokásos feladatlapos, munkafüzetes, vagy tábláról másolós, és hangzás után leírós feladatok. Mindegyik nagyon fontos. Először persze csak 10-es számkörben. Hiszen ezeket a formákat is tanulni és megszoknia szükséges gyerekeknek. Márcsak azért is mert a későbbiekben ezekkel a taneszközökkel / oktatási módokkal fog találkozni.
Ha a 10-en belüli számolások jól mentek, a felmérések is igazolták érzéseimet , akkor jöhetett a továbblépés 20-ig.
Itt már nem gyűjtögettünk képet (nem volt már rá szükség), viszont az ujjak használáta még szükség lehetett.
Ebben a helyzetben : a Tedd a 10-et a fejed- azaz jegyezd meg, hogy a 10 fejedben van - a többbi az ujjaidon módszerrel dolgoztam.
Én a Hajdú féle matemetika könyvet használtam végig a négy évfolyamon át, s munkakártyákkal, egészítettem ki. Ime néhány közülük: