Az 1980 évek végén 90-es évek elején többnyire egy vagy kétszín nyomással készültek a tankönyvek, munkafüzetek. Így nagy újdonság volt számomra, hogy van lehetőség a munkakártyák lévén új szemlélettel / megoldással közeledni ahhoz a feladathoz, hogy képes legyen a feladat jobban megszólítania a diákokat, legyenek személyhez szólóbbak mint korábban. Nagy lehetőséget láttam benne és lelkesen készítgettem a legkülönbözőbb témákban a munkakártyáimat, melyek többnyire jó fogadtatást kaptak diákjaimtól. Olyannyira. hogy fél éves ismerkedés, használat után, már maguk is elkezdtek munkakártyákat készíteni. Megőriztem belőlük jónéhányat. Húsz év távlatából visszatekintve ezekre az alkotásokra, úgy látom, hogy pontosan őrzik annak a szemléletnek a lenyomatát amit a FREINET munkakártyák képviselnek, s amelyek láthatóan a diákok szemléletében is megjelent
Némelyik esztétikailag is különleges.
Saját festésű háttére készített montázs, esztétikus megjelenésével valóban figyelemfelkeltő.
Igazán vonzó ALKOTÁS.
Feladatai hűen tükrözik azt a megközelítési módot ami a FEREINET pedagógia sajátja.
- ismerkedés egy elbeszéléssel
- írással összekapcsolt feladatok (szereplők felsorolása, vélemény nyílvánítás )
- asszociációs - reflektálós rész a saját élményvilágra
A következő munkakártya egy későbbi osztályom tagjának munkája. Bizonyítja, hogy a munkakártya varázsa nem múlt sem az évek, sem különböző osztályok körében. Ez persze esztétikailag nem mondható kiemelkedőnek. Viszont egy saját felfedezést örökít meg azon nyomban ahogy a felismerés megtörtént.
A szimmetriát, tengelyes tükrözést tanítottam akkor, s tanítványom kiegészítette egy saját készítésű munkakártyán felfedezéseivel.
Rövid ismertető írás, arról, hogy mi a téma, s mire hívta fel társai figyelmét
példával illusztrálta az állítását
majd példák felsorolásával,
gyakorlásra szánt feladatokkal először könnyebb majd nehezebb szinten, tette teljessé a munkakártyával szemben elvárt követelményeket