Az Én élmény projekt második témájának a NEHÉZ és KÖNNYŰ fogalmát választottam.
Először csak összegyűjtöttük, hogy kinek mi KÖNNYŰ. Én gyorsan leírtam ezeket a szavakat a táblára amelyet mindenki lemásolt a füzetébe Majd két gyerek vállalta, hogy amikor kész vannak a másolással készítenek, a szavak újbóli leírásával, egy összeállítást is erről, az aktuális Életünk könyvébe.
A NEHÉZ fogalmához más technikát választottam, hiszen a gyerekek sem tárulkoznak szívesen ki mindenki előtt a nehézségeikkel kapcsolatban. Mindenki kiválaszthatta azt a gyereket akinek úgy érezte el tudja mondani, hogy mi az amit számára nehéz megtenni,,megcsinálni. Így tehát párokba rendeződtek, s annyi volt csak az útmutás, hogy beszéljenek egymásnak a nehézségeikről, s a végén állapodjanak meg egymással, hogy mi az az egy dolog amit leírnak a másikról.
Nagyon fontosnak tartottam , hogy ez megállapodásos írás legyen. Kölcsönös tiszteletben tartáson alapuljon.
A NEHÉZ fogalmához más technikát választottam, hiszen a gyerekek sem tárulkoznak szívesen ki mindenki előtt a nehézségeikkel kapcsolatban. Mindenki kiválaszthatta azt a gyereket akinek úgy érezte el tudja mondani, hogy mi az amit számára nehéz megtenni,,megcsinálni. Így tehát párokba rendeződtek, s annyi volt csak az útmutás, hogy beszéljenek egymásnak a nehézségeikről, s a végén állapodjanak meg egymással, hogy mi az az egy dolog amit leírnak a másikról.
Nagyon fontosnak tartottam , hogy ez megállapodásos írás legyen. Kölcsönös tiszteletben tartáson alapuljon.
Mindenkinek egyben ez volt az írás gyakorlása is az napra, amit természetesen a füzetébe írt le. Akik vállalták, hogy még egyszer leírják mondataikat egy vonalas lapra, azoké kerültek be az Életünk könyvébe A szavak gyűjteménye azonban teljes. s két fiú közös munkájának eredménye
Így a nehéz- könnyű szavak alá a füzetükbe beírtak 24 - 24 szót és 1-2 mondatot. S bár ez két napra volt elosztva , az jól látható, hogy nem csorbul a FREINET pedagógia alkalmazásával az írás, olvasás gyakorlások mennyisége. Második osztályos tanulónál ez kimondottan jó mennyiségnek számít, amit ráadásul végig személyes ügyének is érez.
Bár a BÚBÁNATVÖLGYI FREINET TÁBOR ekkor már 2 év távolságban volt , de nagyon mélyen belém ívódott az ott átélt - s ily módon irányított - riport készítős, ismerkedős rész. Emlékeztem arra, hogy ismeretlenül ülni egy kollégával szemben és bemutatkozni, "interjút" adni, kapni feszengős érzés.
A hallottak a lényegét a többi ismeretlen kollégával megosztani úgy kellett nekünk, hogy előtte egymásnak elmondtuk, hogy hogyan is értettük a másik mondandóját. Így volt mód korrigálásra, pontosításra, a félreértések tisztázására is. Nagyon fontos mozzanatnak éreztem akkor is, azóta ezt. Követendőnek.
Így foglaltam össze akkor a KDF pályázatban ezt a projektrészt