Fedezd fel a az iskolát!

Ezt a  a címet viselte a NASS LAP-ban a kedvenc  rovatom.
 
A Nagykovácsi Általános Iskola új szárnya gyerek szemmel.
 A bejárat -ami nem látszik - régi és új rész találkozásánál a gyerekek  mozgásának irányában található.
 
Egy tanítványom  festménye- őszi fája-  adta  az  ötletet, melyet egyik rajz órán  festett, s mindannyiunkat elbűvölt. A fának története is   van, ami  megrázta az előtte való télen az osztályt, -ez az írásban  helyet is kapott -. Vagyis ez  nem egy akármilyen  fa volt, hanem ,   érzések, megfigyelések, emlékek kötődtek hozzá mindannyiunkban. S kérdések is - amire a választ maguk találták meg, - egy kis segítséggel-.
 
 
 A lépcsők
 Az iskolában 3   lépcsősor  található  a mai napig. Az egyik közülük még a "régi szárnynak " a lépcsője. Ide  ritkán mentünk, de   azt rögtön észre  vették a  gyerekek , hogy valahogy könnyebb rajta   járás.  Ugyanis 2cm-rel kevesebb a távolság a fokok között, mint az új szárnyban. ( A régi és új rész építése között 40-50 év telt el.)
 
Ugyanakkor bármilyen csábító volt  a  diákoknak -főleg a fiúknak- a  lépcsőkön való szaladgálás, az minden  tanártól STOP táblát  kapott. Kivéve  a torna órán, ha épp a lépcső járás-futás volt  a bemelegítés egyik  része.  Akkor  viszont inkább küzdelem volt, mint sem  jóleső "lenyargalás" . Ez adta a "lökést" a lépcsővel való  foglalkozáshoz.
 
Abban az évben amikor   az újságot  már az egész iskolának készítettük,  nemcsak magunknak osztály szinten, épp úgy adódott, hogy új termet is kaphattunk. Ez  fontos változás volt  az előző 3 év  napfény nélkülisége  után. Annyira , hogy a gyerekek ezt  meg is örökítették az újságban, mégpedig úgy, hogy   feltérképezték a napfényes és nem napfényes termeket. S ebben az írásban már  megkérdeztek más osztálybelieket is.
 
 
A következő számokban már, más osztálybeliek is megjelentek ebben  rovatban (is) írásaikkal. S ez  volt  a cél! Ráirányítani a gyerekek  figyelmét, hogy a közvetlen környeztünk is mily sok érdekes  dolgot   kínál  számunkra. Mozgósítani azokat a gyerekeket akikben  van készség, hajlandóság  az írásra, gondolataik  közlésére.