Munkakártyákról bővebben 2.rész

Negyedik osztályban  olyan technikai szinten olvastak tanulóim ( mindannyian), hogy a tankönyv  anyagát már gyakran ki lehetett  pótolni más irodalmi anyaggal. Akkoriban volt egy nagyon színvonalas irodalmi  folyóirat (Kincskereső), épp ennek a korosztálynak . Így  onnan választottam  a kiegészítő írásokat az osztály számára.
 
A szöveg alatt megjelenő pár feladat az én céljaimat szolgálták, hogy lássam mennyire  értették meg  szöveget tartalmilag. Ezek  nagyon egyszerű, mindenki számára  teljesíthető  feladatok voltak  már ekkorra.  Az hogy a  válaszokat  írásban kértem,   az írás gyakorlásának voltak   eszközei. A megoldásokat  természetesen   füzeteikben ellenőríztem,  mialatt Ők a - jelenleg 2 -  munkakártya feladait átolvasva, s   meghozva  saját  döntésükket, hogy melyiket választják. annak  megoldásával voltak elfoglalva.
 
Az irodalmi/ történelmi anyagok számtalán   megnyilvánulásra  adtak  módot, s  ez számukra  teljesen természetes is volt  már. Nekem, meg az volt fontos ebben a folyamatban,  hogy  a feladat maga legyen érdekes, és lehetőséget adjon számukra valamilyen csoportos, vagy épp önálló, elmélyülős tevékenységre.  Foglakozzanak érzéseikkel, amik az adott  írás nyomán feljöttek bennük. Amikor ők elkészültek a feladattal ( ez időkorlátok közé  volt szorítva,), következett az eredmények  bemutatása.  Felovasták írásaikat, -mindenki- , s ha voltak csoportok amik a feladat megoldása köré szerveződtek akkor  ők bemutatták produktumukat. A sok, spontán módon létrejött csoportmunka nyomán megtanultak feladatra szerveződve  egymással jól együttműködni.
Mivel a közös érdeklődés volt az, ami,   a csoportokat alkalmilag ily módon létrehozta, állandóan változott a csoportok összetétele, s ezzel együtt, együttműködési technikáik nagyon sokat fejlődött. Vitatkoztak, megbeszéltek minden lényeges  elemet a munka során. Majd mikor összeállt, amit elképzeltek, jöhetett az "előadás" Az irodalmi vagy történelmi  anyag  így élővé vált számukra. Személyesen  kötődtek hozzá. Mindenki talált / kapott szerepet ha részt akart venni a közös munkában.
De aki egyedül akart a saját gondolataival dolgozni annak is módja volt erre ,mert feladatok összeállításánal erre mindig külön ügyeltem.