A tananyag bővülésével kevésnek bizonyultak időnként az A4-es kereteim. Ekkor fejlesztettem ki az "emeletes" kártyákat. Így sokkal több anyagot, információt, feladat lehetőséget tárolhattam a munkakártyán.
Másrészt az összefüggések jobban láthatóvá válhattak ebben a formában. Erre különösen a környzetismeret és nyelvtan tantárgy keretében volt szükségem.
Új fogalmak, kifejezések megtanulása nem megy egyik pillanatról a másikra. Szükség van a visszatérésekre az elmélyítés során. Így mint egy mini lexikon tárolták a legszükségesebb kifejezéseket, fogalmakat. Nem kellett a tankönyvben keresgélni a szükséges fogalmak után, elég volt az adott munkakártyát kiemelni dobozból. Természetesen a munkakártya bekerülése az osztályba valamilyen feladat kapcsán történt meg.
A harmadikos- negyedikes környezetismeret anyag elég komplex (aminek én nagyon örültem mindig) .
Követelmény szintjének teljesítéséhez már szükség van összefüggések megfogalmazására. Következtetések levonására, csoport fogalmak elsajátítására és transzformálására.- mint pl alma termés, csonthéjas termés, bogyó termés. Az új ismeret összekapcsolására akár egy két évvel korábbi tananyagokkal. mint pl. a virág felépítése és a termés részei közötti kapcsolatok estében. Ezek csak a legjobbaknak megy gyorsan a fejébe. A többségnek szüksége van ilyen kapaszkodókra, mint ezek az emeletes munkakártyák.
Nyelvtanból is hasonló a helyzet. Annak elsajátítása egyáltalán nem egyszerű feladat, hogy a szavakat csoportokba sorolhatjuk, összefoglaló nevet is adva a csoportoknak (főnevek, igék, melléknevek stb.) Sok gyakorlás szükséges ahhoz, hogy ezek a rendszerek összeálljanak, alkalmazható fogalmakat hozzanak létre. Segít ebben is, ha van egy stabil munkakártya sorozatunk, ami bármikor felidézheti a fogalom alkotás útját (a kiinduló " kályha helyzetet" ).
A nyelvtani rendszerek, fogalmak ugyanannyira érdekes, izgalmas felfedező utak lehetnek, mint bármilyen más terület, ha érzelmek, aktivitás, saját élmény kapcsolódhat hozzá. Nem kell más az ilyen kártyák létrehozásához, csak egy kis figyelem, az irányba , hogy mi érdekli tanítványainkat, miben rendelkeznek nagy ismeretekkel, amivel kapcsolatot tudunk létesíteni köztük és tananyag között.