tizenötödik nap
iI-íÍ betű
rögzítése
Már egész változatos betű sort tudunk összeállítani a "blattoláshoz" a tanult betűkből.
a á i ó ő ö á í o a i í á o ó ö i á í ö ó í i o ö i i ő á a ó o ö stb...
iá oá ai ió aá áö io oi áö aó áó ií áí oá őö óö ia ái ői ia aó őa öí iáí öió óáí ióö áio iáó iao íoí áió oiő óöi áió oiá öái oía iöa aiő ióa aiő öai áai oió iöá aió íai aóo öáa iőá stb..
A képmontázs újbóli megnézése és a szógyűjtemény felelevenítése során megkérdeztem ismerik-e az ibolyát? Falusi gyerekek lévén persze beugrott nekik, hogy tényleg van ilyen virág tavasszal.
A mai napnak egyik vezérfonala az ibolya, verssel , zenével, festéssel.
Weöres Sándor több verében is ír erről a szívet melengető virágról.
S persze azonnal meg is akartam velük osztani élményeimet Sebő Ferenc feldolgozását, (akkor még bakelit lemez, magnó felvétel segítségével, ma már azonban csak két kattintással elérhető a számítógépről mindez)
Sebő Ferenc
<iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/ApCCms4cxr0?feature=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Zene hallgatás közben nagyon jól lehet a rajzolásos , - pl a zenével szöveggel kapcsolatosan, - vagy betű keresős feladatokkal haladni.
Természetesen a korábbi, saját képes betű oldal sem maradt el, de már ott is az összes ismert betű beragasztásával fejlesztve.
A már ismert bekarikázós feladatot kicsit megváltoztattam,, mert itt már az összes ismert magánhangzót kell bekarikázni és a lap alján lévő területekre be is írni . Ezzel egy leltár jön létre, amit könnyű ellenőrizni is.
Az olvasási gyakorlat sem maradhat ki a napból. Mégpedig már 3 betűs betűkapcsolatokkal is bővítve. Viszont az 1. feladat elvégzésért itt már csak egy napocskát adtam (azaz nem soronként , mert eddigre ennek a feladatnak az elvégzése már nem okozott komolyabb gondot senkinek., legfeljebb gyakorolni kellett még egyszer -kétszer ahhoz, hogy az egészet el tudja jó szinten olvasni.)
S ne feledkezzünk meg ma sem a tapogatós betűkkel történő gyakorlásról sem.