7.gyakorló nap

harminckettedik nap
7. gyakorlás
 
 
Még egy gyakorló  nap és  jön a felmérések ideje , mindarról amit a magánhangzókról megtanultak. Mivel ez az első  felmérés lesz ami egy nagyobb tananyag egység után következik  én  2 napra osztottam el.  Magát  a felmérést is tanulni  kell persze. Ezért először megmutattam, hogy milyen lesz, elvégezték, kiértékeltem, majd a következő nap  azonos feladatokkal, de új összeállításban megismételtem, s a mindenkinek a jobb eredményt  írtam be  az ellenelőzőjébe és a naplóba .  Ezt is megmodtam nekik. Így nem volt különösebb gond abból, hogyha az izgalom miatt esetleg rosszabb  volt a  második nap eredménye. Illetve módja volt  így mindenkinek a javításra is. Ez azonban egyszeri eset  volt.

Én a felméréseket  mindig  nagyon komolyan vettem, mert ezek elég objektív visszajelzések arról, hogy mi az ami tényleg rögzült, tudás  kategóriájú anyaggá vált , és mi az amin még dolgozni kell.
Másrészt a százalékos határ étékeket az első felméréskor meghatároztam, mindenkinek beragasztottam a  a füzete  hátoldalára és egész  évben (pontosabban 4 éven át) az volt  az értékelés  szabálya.
 
Öt fokú skálán értékeltünk, így a  százalékok is 5  sávra   voltak felosztva.
o-27% elégtelen
28-50% elégséges
51-74 % közepes
75- 90%jó
91%-tól  jeles
100% kitűnő

 
 
 
A gyerekek nagyon hamar megértették ezt  a rendező elvet, s  biztonságot adott számukra. Tudták, -mert  állandóan ez volt  az értékelés  rendszere- s mindenkire  teljes  mértékben ez vonatkozott, hogy ez egy olyan alap pont ami nem változik.
Százalékosan  mindent lehet értékelni, így ezzel nem is volt  probléma.

Én ragaszkodtam ahhoz, hogy  a felméréseiket  kijavítás után vigyék haza, mutassák meg a szüleiknek (aláírással  jelezzék a szülők, hogy látták) és  hozzák vissza  másnap. A szülőket és a gyerekeket is kértem, hogy ellenőrizzék le , nem tévedtem-e  valahol, s  szóljanak bátran  ha  ezt tapasztalják.
Ez nagyon jól bevált, nem lett mumus  a felmérés, sőt kimondottam kedvelték egy idő után, hogy  visszajelzést kapnak az aktuális tudásukról. Voltak  céljaik, hogy mit szeretnének elérni a teljesítés  terén.
 
Ha   tévedtem a javításnál természetesen javítottam az érdem jegyet. Mindennek a rendszernek  végül az lett az eredménye, hogy akkor is szóltak, ha  az eredményük alacsonyabb volt  annál amit én számoltam, az tudattal együtt is, hogy a  jegyet meg fogom változtatni- negatív irányban is.  Ezek  igazán  felemelő pillanatok voltak a számomra.
 
No de  használjuk ki még a  mai és holnapi napot a gyakorlásra, rögzítésre, hogy minél biztosabb tudással  készítsék el felméréseiket.
 




  A hét  mesei szám , tanulják majd  pár hónap  múlva  a gyerekek, viszont az már most  mindenki megtapasztalja, hogy csak úgy "ránézésre" nem tudjuk bizton megmondani, egy egy csoportba  7 valami van-e? Már hitetlenkedünk, mi felnőttek is ! Akár magunkban  titokban, akár  nyíltan , de utána számolunk önkéntelenül is annak, hogy  valóban 7 gerezdje van -e a narancsnak, valóban 7  kis ernyő díszíti a tortát. s tényleg 7 szem borsó van a  borsó héjban stb,?
Tehát olyan képeket gyűjteni ami 7 elemből áll össze az komoly  feladat. Óhatatlanul bejön a csoport alkotás, gyűjtőnév fogalma (pék sütemény, édesség, stb)  fogalma.
De pont ez a jó  ebben a feladatban, mert  mosta szokásos keresgélést- számlálgatást,  kiegészíti a csoport alkotás kényszere. Új  módon  gondolkodva lehet csak megoldani a feladatot. Az kissé unalmas "rutin" itt már nem elég.  Több kell, halmazokat kell képezni- bár nem tudják, hogy  ez a  neve, de  ez nem fontos.  Elraktározódik és  csak elő kell venni később.