8.gyakorló nap

harmincharmadik nap
magánhangzók
 gyakorlása
 

 
A felmérés mit mér?
 
Egy  adott egység  tananyagát, lenne  rá a frappáns és egyszerű válasz.
 
Viszont, amikor magunk állítjuk össze a felmérést  akkor  szembesülünk azzal, hogy  dönteni kell fontos kérdésekben:
  • Mit akarunk konkrétan mérni?
  • Mi legyen benne   és mi ne  legyen benne a tananyagból?
  • Milyen  formában történjen a felmérés?
  • Mennyi időt biztosítunk a teljesítéshez?
  • Hogyan fogjuk értékelni?
  • Az értékelést hogyan csatoljuk vissza  gyereknek, szülőknek?
  • Mit mutat a felmérés-tükör számunkra?

 
 

Nyolcat találni bármilyen tárgyból sok számlálást , újraszámlálást kívánó   munka  a gyerekeknek is. Különösen, ha nincs  2 részre  bontási lehetőség. Ez már az  mennyiség amit nem tudunk gyorsan pontosan meghatározni.
Ezeket a  képeket én válogattam, de  a mai napig önkéntelenül is ellenőrzöm, hogy valóban  8 van-e  a tárgyakból? Valóban 8 kulcs, 8 töltött tojás, 8 cukorkás üveg?
Míg a  két sorba  rendezett 4-4 kaszinótojás, vagy a 2 sorba rendezett cipő nem okoz kételkedést, azonnal átlátható.

Gyűjtessünk tehát  kölönböző képeket amiken 8-8 tárgy látható, s beszéljük meg választásaikat , adjunk matemetikai megfogalmazást annak amit a képekben  megtaláltak , vagy összeválogattak.