harmincharmadik nap
magánhangzók
gyakorlása
A felmérés mit mér?
Egy adott egység tananyagát, lenne rá a frappáns és egyszerű válasz.
Viszont, amikor magunk állítjuk össze a felmérést akkor szembesülünk azzal, hogy dönteni kell fontos kérdésekben:
- Mit akarunk konkrétan mérni?
- Mi legyen benne és mi ne legyen benne a tananyagból?
- Milyen formában történjen a felmérés?
- Mennyi időt biztosítunk a teljesítéshez?
- Hogyan fogjuk értékelni?
- Az értékelést hogyan csatoljuk vissza gyereknek, szülőknek?
- Mit mutat a felmérés-tükör számunkra?
Nyolcat találni bármilyen tárgyból sok számlálást , újraszámlálást kívánó munka a gyerekeknek is. Különösen, ha nincs 2 részre bontási lehetőség. Ez már az mennyiség amit nem tudunk gyorsan pontosan meghatározni.
Ezeket a képeket én válogattam, de a mai napig önkéntelenül is ellenőrzöm, hogy valóban 8 van-e a tárgyakból? Valóban 8 kulcs, 8 töltött tojás, 8 cukorkás üveg?
Míg a két sorba rendezett 4-4 kaszinótojás, vagy a 2 sorba rendezett cipő nem okoz kételkedést, azonnal átlátható.
Gyűjtessünk tehát kölönböző képeket amiken 8-8 tárgy látható, s beszéljük meg választásaikat , adjunk matemetikai megfogalmazást annak amit a képekben megtaláltak , vagy összeválogattak.