negyvennegyedik nap
lL betű
gyakorlás
Rajzolással és festéssel a betű tanulás öröméért.
A téma : alma álma. Amit a tanítványom már saját írásával rögzített is rajzán. Persze lehetne Imi álma, Emma álma stb. A lényeg mindenképpen az, hogy a tanult betűkből már mondatokat lehet megfogalmazni. Ezzel persze nincs még vége a szó olvasási gyakorlatok. Viszont ez a távlatokat mutatja már. A beszélgetőkörökben gyakran szóba kerültek álmok, olykor le is rajzolták utána Így az nem volt újdonság számukra, hogy az álmokról beszélünk, megörökíthetjük .
Ami ebben a rajzban nagyon tetszik, az az, hogy az ágy egy szőnyegen van . Színes szőnyegen. Biztos és vidám " talaj" van a lába alatt. Az "alma" gondoskodón betakarva, s fölötte bezárva egy külön térbe az álom maga. 23 évvel ezelőttről. Karácsony, játék vonat és maga az álmodó
Erre a napra két nehézségi fokozatú gyakorlatot szántam.Ez egyszerű olvasás gyakorlat. Inkább technikai jellegű - bár minden elem értelemmel bíró, s olykor magyarázatra is szorulhat pl. alom esetében- nem különösebben nehéz.
A második olvasási feladat viszont már szöveg értelmezős részt is tartalmaz.
Az arcok kivágandók, csakúgy mint a mondatok. Az, hogy ki melyik szereplő lesz azt a gyerekek maguk döntsék el. Ízlésük alapján.(Több fénykép van mint a szereplők száma, lehetőséget adva, hogy mindenki a saját kedvére alakítsa ki lapján szereplőket.)
A mondatok elolvasása itt már nem elég. Értelmezni is kell azokat, s a kiválasztott szereplők alá, vagy fölé felragasztani. Így egyből látható, hogy ki, mennyire értette meg amit olvasott.
A lufi régen is most is nagy öröm forrás a gyerekek számára, különösen ha azon saját rajzuk- festésük díszeleghet. Így minden első osztályomban ezen a ponton lufikat festettek, rajzoltak , amit aztán haza is vittek, Egyetlen követelmény volt csak jelenjen meg rajta rajzban - esetleg írásban - valami ami lL-e kezdődik (lepke, ló, léggömb, léghajó. liba ,levél stb) Ez egy kisebb ünnep is volt egyben. Megünnepeltük azt, hogy a szavakból már mondatokat is tudtak alkotni.
.