negyvenhetedik nap
zZ betű
ismerkedés
Eredeti koncepciómban itt az "sz" betű következik, azonban úgy gondolom egy kis korrekcióra van szükség. Egy jóval később vett betűt, a zZ betűt teszem erre a helyre. Bár különösebb problémát nem okozott osztályaimban az, hogy egy olyan betű volt itt, aminek második betűje még külön nem szerepelt a tanult betűk sorában, mégis most logikusabbnak érzem, ha a zZ betű kerül ide , s csak utána kap helyet majd a " sz " betű.
A képmontázsok szerencsére teljesen függetlenek minden féle sorrendtől, így önmagukkban is alkalmazthatók bármilyen rendszerhez, kiegészítésként is akár.
Tehát jöjjön a zZ betű képmontázsa:
A képoldal nem tartalmaz sok elemet, mert kevés olyan zZ vel kezdődő szavunk van, ami egy elsős gyereknek biztosan ismerős lehet.
Viszont elég egy alakzatot megtanulni, mert itt is csak méretebeli különbség van a kis és nagybetű között
Viszont elég egy alakzatot megtanulni, mert itt is csak méretebeli különbség van a kis és nagybetű között
Azzal, hogy "tükörképe" majdnem a "s" betűnek, s nagyon hasonlít a 2-es számjegyhez is, megnehezítheti, de meg is könnyítheti a megtanulását.
Ez gyerek függő.
Hangalakjában már jóval nagyobb az eltérés a két betű között, ami most nagy segítség lesz a rögzítés folyamatában.
Ez gyerek függő.
Hangalakjában már jóval nagyobb az eltérés a két betű között, ami most nagy segítség lesz a rögzítés folyamatában.
A szógyűjtés eredménye , bár szegényes, de remélhetően a keresztnevekkel bővül majd lista.
zokni
zuhany
zebra (állat és gyalogátkelő)
zöld
zongora
Következik tehát a betűk gyűjtése
valamint
a "z" nyitása magánhangzókkal ,
illetve magánhangzók zárása "z" hanggal.
Ez a technikai probléma még elég gyakori ebben az időszakban. S mivel úgyis kevés szó van amit z-hez kapcsólódan, alkotni tudunk, így az idő nagy részét fordíthatjuk a nyitás-zárás technikájának gyakorlására. Ami minden képpen hasznos és meg fog térülni az erre fordított idő és energia a későbbiekben.
Az olvasási gyakorlat sem maradhat el a mai napból, egy kis karikázós feladattal a jelentéssel bíró szavakat tekintve.valamint
a "z" nyitása magánhangzókkal ,
illetve magánhangzók zárása "z" hanggal.
Ez a technikai probléma még elég gyakori ebben az időszakban. S mivel úgyis kevés szó van amit z-hez kapcsólódan, alkotni tudunk, így az idő nagy részét fordíthatjuk a nyitás-zárás technikájának gyakorlására. Ami minden képpen hasznos és meg fog térülni az erre fordított idő és energia a későbbiekben.
Valamint a betű letapogatása csukott szemmel és hangoztatása is, ami jelentősen támogatja a a zZ betű megismerésést.