A kettő az első olyan mennyiség ahol már kapcsolatokról, viszonyokról van szó. (testvéri, baráti, szülő-gyermek ) Ezekhez természetesen érzelmek is tartoznak.
A későbbiekben majd ide kapcsolódik vissza a párba rendeződés, a páros számok is. Olyan mennyiségünk és egyben prím számunk, amely a matematika számos területének meghatározó eleme lesz. (páros/ páratlan számok fogalma, oszthatóság, hatványozás, kettes számrendszer.... stb.) Ezekre ugyan most még semmi szüksége tanítványunknak,gyermekünknek de jól jelzi, hogy nem akármilyen változás elindítója ez a mennyiség.
A későbbiekben majd ide kapcsolódik vissza a párba rendeződés, a páros számok is. Olyan mennyiségünk és egyben prím számunk, amely a matematika számos területének meghatározó eleme lesz. (páros/ páratlan számok fogalma, oszthatóság, hatványozás, kettes számrendszer.... stb.) Ezekre ugyan most még semmi szüksége tanítványunknak,gyermekünknek de jól jelzi, hogy nem akármilyen változás elindítója ez a mennyiség.
Ezért ne elégedjünk meg 5-6 képpel, a gyerek gyűjtésében, ragaszkodjunk a 9-10 kép begyűjtéséhez.
A számoldal kép montázsával történő megismerkedés az első lépés.
Miből van kettő (vagy két dolog ) a képen?
két kisgyerek megy kanállal a kezében
két kanál
két tojás
két fiú áll egymás mellett
két talp
két ember telefonál apuka meg a kislány
két telefon kagyló
két sárga pötty
egy anyuka meg egy kislány a biciklin ők is ketten vannak
Ezzel máris áttérünk egy fontos részhez - amely később sok problémát okozhat, ha itt az elején nem szentelünk rá elég figyelmet - a bontás fogalmára.
Míg az 1-nél ilyen problémával nem találkozhattak, innentől ez folytonosan megjelenő jelenséggé válik.
Két gombóc fagyi az két gombóc fagyi, Mennyiségileg!
De ízében-színében az lehet két különböző, vagy két azonos gombóc is. S nagyon nem mindegy hogy adott esetben milyen 2 gombócból áll össze, ha ő kapja.
Ezért amikor majd Ő keresi magának a képeit az újságokból, prospektusokból, a saját könyvébe , bizonyosan fog olyan megoldással előállni ahol pl. két különböző színű vagy mintájú labda, csoki vagy bármi adja ki a kettőt mennyiségileg.
Ezzel átlép egy következő gondolkodási szintre a halmaz alkotásra. Persze ezt neki nem kell megmagyaráznunk, ráér még ezt a fogalmat megtanulni, nevesíteni, csak az a fontos, hogy gondolkodásában - választásában megjelenik az 1+1=2 összefüggés a 2 kapcsán. Tehát két különböző dolog együttesen egy új mennyiséget adhat.