Számok varázsa 3 (a három ) fogalma

A következő mennyiség a három.  A montázs jobb  felső sarkában sok-sok  3-as számjeggyel,  egy csoportban. Vonzza  a szemet.  Épp ma hallottam egy előadásban, hogy a kép nézésnek rendszere van az emberben. Vannak hangsúlyos pontok, ezeket mamár, mérésekkel bizonyítottnak is lehet tekinteni. Amikor készítettem ezeket  a montázsokat, én magamból indultam ki. A  sok múzeum látogatás, festmény és  könyv illusztrációkban  való  elmélyülésem  során jutottam arra a tapasztalati következtetésre, hogy vannak kép területek  amik teljesen kiesnek a látóteremből, míg mások épp, hogy  "betolakodnak" . Szemüveges létemnek gondoltam, de ma  megtudtam , hogy a kép nézegtés nem  "keret" függő hanem a jobb agy félteke  működési  mechanizmusának jellemzője. 
 Akkor nézzük hogyan is  fut végig a szemem ezen számoldalon:

A számjegyeket a gyerek kéz megpillantása  követi nekem
három ujj felemelve
három  ember  a biciklin ( apa, anya, gyerek)
három  ember a fűben hasalva (anya, és két gyerek)
három gyerek a kirakó közös játékában
három asztal (egymás alá csúsztatható)
három eper
három tál egymásba  helyezve
három evőeszköz (villa, kés, kanál)

Nyílván másoknak másként kalandozik a szemük  a képen , de pont ez a lényege, hogy "bejárható", saját ritmusban, saját  rendszerben. Felfedezhető. Gondolatok, érzések, emlékek  villannak át az ember  és természetesen  a gyerekek  fejében is,  a képek kapcsán is. Amivel  számlálás mechanikus  feladata  szinte  másodlagossá válik. Több lesz, maradandóbb emlékké alakul a számolásos  feladat. Lesz  köze  hozzá.

Ugyanez  igaz  az Ő válogatásából összeálló   gyűjteményére a  mellette lévő oldalakon. Az  Ő saját   élmény, érzés együttese lesz , amelyet szívesen fog nézegetni, esetleg kiegészíteni  később is.

 Ez a sajátélményű tanulás, amely a Freinet pedagógia egyik  fontos  alapja, s melyet már oly sokszor  kategóriaként feltüntem.

A munkáltató oldalara készített  képmontázs a mozgalmassága, jókedve miatt  volt  fontos  számomra. A különböző grimaszok, mozdulatok, az indián fejdísz alati furcsa  fintor a gyerekek viselkedésének  felszabadultabb, elengedettebb formáját  mutatja. Fontos volt számomra, hogy lássák, ez is természetesen efogadható.
A  feladatot itt is ugyanaz mint az előzőeknél. A  3-as számjegyek gyűjtése a felső részbe,  valamint a körvonalazott számjegybe a sokszori  számjegy írás. Az alatta lévő oldalra  illetve a következő két üres oldalra  a füzetben ,  képek gyűjtése, újságokból, prospektusokból.
 
S természetesen a a XXI. századi palatáblán akár gyakorolni is lehet  a számjegy írását