Számok varázsa: 4 (a négy fogalma)

A számok / mennyiségek életünk természetes részei. Nap mint nap használjuk azokat , segítenek, hogy megértsünk másokat és megértethessük magunkat.
 
Ilyen  formán a  matematika és a nyelv nagyon szoros  kapcsolatban  van egymással. Ezért, az én  képmontázsaim inspirációk, rávilágítások ezekre  a  nyelvi kapcsolatokra  is.
Bármelyik részletet nézem  legalább 2 összefüggést   tudok mondani midegyik képről,  s  a gyerekeknek is pont ez az összetettséget kell ebben a fázisban  elsajátítaniuk.
 

A  szöveges  feladatok értelmezésben  meglévő  problémák nem ott kezdődnek amikor egy szöveg a szemük elé kerül.
 Ha  ebben a szakaszban,  amikor a számok, mennyiségek fogalmi  megismerése folyik,  csak  kész "panelokat" kell rögzíteni - munkalapról, táblai  demonstrációból - akkor kimarad   a fogalomalkotás folyamatának lényege.
A különböző helyzetek, történések, jelenségek szavakkal történő megfogalmazása, 
 
Ha csak a központi képét  nézem ennek a montázsnak, arról azonnal 2 féle  megállapítást lehet  tenni.
3-an  sétálnak 1 gyerek pedig az apuka nyakában ül
2-en  felnőttek (a szülők)  2-en gyerekek
 
 A festékekről is  lehet több megállapítást megfogalmazni, hiszen  ha a sárgákat, kékeket  egybeveszem,  akkor  2 sárga és 2 kék gombfesték  van, de lehet az árnyalatokat külön véve egy újabb megoldást is megfogalmazni.
 
Ha a zebrákat nézem, akkor is megfogalmazható illetve megfogalmazandó többféle megoldás, hiszen egyrészt jól láthatóan 2 "csoportban" vannak: 3+1 megosztásban, de  úgy is beszélhetünk a zebrákról , hogy 2 zebra szembe néz és 1 jobb oldalra  s még 1 a  bal oldalra.  Az autóknál is  többféle  megállapítást / választ érdemes, sőt szükséges megfogalmazni.
 
Itt ugyan még "csupán" a képről  való beszélgetésekről van szó, de  pont ezek a megfogalmazások segítik hozzá   a gyerekeket, hogy későbbiekben értelmezni tudják a szöveges  feladatokat matematika "nyelven " is. S mivel a saját gyűjtéseikben is  ilyen helyzetekkel fognak találkozni, természetessé válik számukra az hogy  egy  megfogalmazásban minden viszonynak  számokkal, jelekkel is meghatározható szerepe van.
 
A feladatok itt is ugyanazok a gyerekek számára, mint a korábbi számoknál.
 
  • 9-10 kép keresése, beragasztása
  • A gyerek(ek)  indoklásának meghallgatása a váalsztott képről
  • Számjegyek keresése,beragasztáa
  • a körvonalazott számjegybe  írt számokkal annak kitöltése

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...