A számok / mennyiségek életünk természetes részei. Nap mint nap használjuk azokat , segítenek, hogy megértsünk másokat és megértethessük magunkat.
Ilyen formán a matematika és a nyelv nagyon szoros kapcsolatban van egymással. Ezért, az én képmontázsaim inspirációk, rávilágítások ezekre a nyelvi kapcsolatokra is.
Bármelyik részletet nézem legalább 2 összefüggést tudok mondani midegyik képről, s a gyerekeknek is pont ez az összetettséget kell ebben a fázisban elsajátítaniuk.
Bármelyik részletet nézem legalább 2 összefüggést tudok mondani midegyik képről, s a gyerekeknek is pont ez az összetettséget kell ebben a fázisban elsajátítaniuk.
A szöveges feladatok értelmezésben meglévő problémák nem ott kezdődnek amikor egy szöveg a szemük elé kerül.
Ha ebben a szakaszban, amikor a számok, mennyiségek fogalmi megismerése folyik, csak kész "panelokat" kell rögzíteni - munkalapról, táblai demonstrációból - akkor kimarad a fogalomalkotás folyamatának lényege.
A különböző helyzetek, történések, jelenségek szavakkal történő megfogalmazása,
Ha csak a központi képét nézem ennek a montázsnak, arról azonnal 2 féle megállapítást lehet tenni.
3-an sétálnak 1 gyerek pedig az apuka nyakában ül
2-en felnőttek (a szülők) 2-en gyerekek
A festékekről is lehet több megállapítást megfogalmazni, hiszen ha a sárgákat, kékeket egybeveszem, akkor 2 sárga és 2 kék gombfesték van, de lehet az árnyalatokat külön véve egy újabb megoldást is megfogalmazni.
Ha a zebrákat nézem, akkor is megfogalmazható illetve megfogalmazandó többféle megoldás, hiszen egyrészt jól láthatóan 2 "csoportban" vannak: 3+1 megosztásban, de úgy is beszélhetünk a zebrákról , hogy 2 zebra szembe néz és 1 jobb oldalra s még 1 a bal oldalra. Az autóknál is többféle megállapítást / választ érdemes, sőt szükséges megfogalmazni.
Itt ugyan még "csupán" a képről való beszélgetésekről van szó, de pont ezek a megfogalmazások segítik hozzá a gyerekeket, hogy későbbiekben értelmezni tudják a szöveges feladatokat matematika "nyelven " is. S mivel a saját gyűjtéseikben is ilyen helyzetekkel fognak találkozni, természetessé válik számukra az hogy egy megfogalmazásban minden viszonynak számokkal, jelekkel is meghatározható szerepe van.
A feladatok itt is ugyanazok a gyerekek számára, mint a korábbi számoknál.
- 9-10 kép keresése, beragasztása
- A gyerek(ek) indoklásának meghallgatása a váalsztott képről
- Számjegyek keresése,beragasztáa
- a körvonalazott számjegybe írt számokkal annak kitöltése